هزینه ویرایش عربیویرایش پایان نامه و مقاله عربی

برق امامی چیست ؟

برق امامی منظور برقی است که از پشت کنتور و به صورت غیر قانونی گرفته می شود. البته این اصطلاح ارتباطی با امام خمینی ندارد و امام خمینی هیچ گاه وعده آب و برق مجانی نداده بود. گفته می شود این اصطلاح به این دلیل ساخته شده که امام خمینی وعده آب و برق مجانی داده بود.

همچنین بخوانید : فرق سکه امامی و بهار آزادی

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان بررسی جراید و روزنامه‌های آن دوران(اواخر سال ۵۷) و مراجعه به آرشیو روزنامه کیهان به وضوح نشان می‌دهند که این سخنگوی دولت موقت یعنی عباس امیر انتظام بود که برای اولین بار وعده آب و برق مجانی را مطرح کرد. در تاریخ ۸ اسفندماه بود که انتظام از تصویب لایحه ای به منظور رایگان کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد خبر داد. خبری که تیتر روزنامه های همان زمان شد.

همچنین متن چاپ شده سخنرانی‌های امام خمینی(ره) در روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ (که ۱۴ بهمن منتشر شد)نشان می دهد، رهبر کبیر انقلاب اصلا در بهشت زهرا(س) درباره آب و برق مجانی صحبتی نکردند.
در واقع فایل صوتی امام درباره آب و برق مجانی که در بسیاری از رسانه ها منتشر شده، فایل صوتی سانسور و منقطع شده ای است؛ چرا که اصل سخنان امام راحل در فیضیه، پاسخی است به اظهارات سخنگوی دولت موقت. یعنی ایشان در این فرمایشات به مردم یادآور می شوند که به وعده دولت موقت مبنی بر مجانی شدن آب و برق رایگان دل خوش نکنند چرا که آن چیزی که اصل است رسیدن به انسانیت و کمالات معنوی است.

برق امامی چیست ؟

برق امام خمینی

برق پشت کنتوری

منبع

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

One thought on “برق امامی چیست ؟”
  1. گفته بود برق آب اتوبوس مجانی.از هرکیم پرسیدیم گفتن ما واسه همینا انقلاب کردیم وگرنه انقلاب میخواسیم چکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *