دانلود رمان عربی جبرا ابراهیم جبرادانلود رمان عربی جبرا ابراهیم جبرا

دانلود رمان عربی جبرا ابراهیم جبرا

برای دانلود رمان البحث عن ولید مسعود اینجا کلیک کنید

این رمان ۱۹۰ صفحه است

بهترین رمان های عربی را از اینجا دانلود کنید

اطلاعات در مورد رمان :
فی هذه الروایه المتشعبه المعقده البارعه الترکیب هندسیا و زمنیا , یخلق جبرا ابراهیم جبرا من جدید عددا کبیرا من شخصیات الرجال و النساء التی یجد القارىء انها تفرض نفسها على ذهنه فیعایشها من الداخل و لا یستطیع نسیانها . و بقدر ما یثیر ولید مسعود من تساؤلات فان الشخصیات الاخرى التی تحاول الاجابه و البحث بصراحه مذهله, تجعلنا نتساءل : هؤلاء الرجال و النساء , عمن هم فی الحقیقه یتحدثون؟ هل هم المرآه, و ولید مسعود هو الوجه الذی یطل من اعماقها ام انه المرآه ووجوههم تتصاعد من اعماقها کما هم انفسهم لا یعرفونها؟.
لا نحسب ان روایه کهذه کتبت من قبل باللغه العربیه فهی لیست امتدادا کبیرا لفن جبرا ابراهیم جبرا و حسب انها اضافه کبیره الى الفن الروائی العربی المعاصر.
یقدم جبرا ابراهیم جبرا من خلال هذا العمل ولید مسعود الفلسطینى الجنسیه المثقف المثقل بالأسئله الفلسفیه و الذى حقق نجاحات اجتماعیه و مادیه لم تکن کافیه لإخماد نار السؤال الاکبر : سؤال الوطن

هذا الکتاب من تألیف جبرا إبراهیم جبرا و حقوق الکتاب محفوظه لصاحبها

دانلود رمان عربی جبرا ابراهیم جبرا

زندگی نامه جبرا ابراهیم جبرا

در کودکی به مدرسه سُریان ارتدوکس و در نُه سالگی به مدرسه الوَطنیه بیت لحم رفت. نخستین نمایشنامه خود را در ده سالگی و اولین داستانِ کوتاهش را در چهارده سالگی نوشت. در ۱۳۱۱ ش /۱۹۳۲ با خانواده خود به بیت المقدّس مهاجرت کرد و در مدرسه الرَشیدیه از محضر استادان بزرگی همچون ابراهیم طوقان (متوفی ۱۳۲۰ ش /۱۹۴۱) بهره برد. از ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۷ ش/ ۱۹۳۵ـ ۱۹۳۸ به عنوان یکی از شاگردان ممتاز در دانشکده العربیه قدس، در کلاس بزرگانی مانند سامح الخالدی (متوفی ۱۳۳۰ ش /۱۹۵۱) شرکت کرد.
در ۱۳۱۸ ش/ ۱۹۳۹ اداره المعارف الفلسطینیه او را برای استفاده از بورس تحصیلی به انگلستان فرستاد و او مدتی در دانشگاه اکستر در مرکزاستان دونشر تحصیل کرد، سپس برای ادامه تحصیل در ادبیات انگلیسی به دانشگاه کیمبریج رفت و در آن‌جا نزد استادانی از جمله فرانک ریموند لیویس (متوفی ۱۳۵۷ ش/ ۱۹۷۸)، ناقد معروف انگلیسی، تحصیل کرد و در ۱۳۲۲ ش/ ۱۹۴۳ با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد
در حین تحصیل درانگلستان‌ به‌طور جدّی به شعر پرداخت وپس از بازگشت به بیت المقدّس، استاد ادبیات انگلیسی دانشکده الرشیدیه شد. در ۱۳۲۷ ش/ ۱۹۴۸ بر اثر فشار و سخت گیری صهیونیستها، به بیت لحم مهاجرت کرد و در پاییز همان سال به عنوان استاد مدعو به دانشکده الاداب و العلوم بغداد رفت.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *