با هدف برگزاری آزمون بسندگی زبان عربی؛ دانشگاه الزهرا و مرکز التنال العربی تفاهم نامه همکاری امضا کردندبا هدف برگزاری آزمون بسندگی زبان عربی؛ دانشگاه الزهرا و مرکز التنال العربی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

سوالات دکتری عربی ۹۹ دفترچه سوالات آزمون دکتری عربی  ۹۹ – سوالات را می توانید از بخش زیر دانلود کنید

برای دانلود دفترچه سوالات اینجا کلیک کنید

برای دانلود کلید اینجا کلیک کنید

 

 

پاسخنامه به زودی منتشر خواهد شد

همچنین سؤالات و پاسخ های آزمون های سال های گذشته را از اینجا دانلود کنید

فردی که به تحصیل رشته زبان و ادبیات عربی مشغول است با دروسی از جمله تاریخ‌ ادبیات‌ عرب‌، متون‌ مختلف‌ نظم‌ و نثرادوار مختلف‌، فن‌ ترجمه‌ از عربی‌ به‌ فارسی‌ و برعکس‌، علوم‌ بلاغی‌ و عروض‌ و قافیه‌ در زبان‌ و ادبیات‌ عرب‌ سر و کار دارند. باید بدانید که رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ در دانشگاه‌ها با کتاب‌ عربی‌ که‌ در مدارس تدریس‌ می‌شود تا حدود زیادی‌ متفاوت‌ است‌ زیرا کتبی که در مدارس‌ بود بیشتر  شامل قواعد و صرف‌ و نحو بود و تا حدودی‌ نیز دانش‌آموزان‌ علوم‌ انسانی‌ بلاغت‌ زبان‌ عربی‌ را مطالعه‌ می‌کنند ولی در دانشگاه‌ به‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ رشته‌ و تخصصی نگاه میکنند و دانشجویان‌ با دروس‌ی مثل تاریخ‌ ادبیات‌ عرب‌ در دوره‌های‌ مختلف‌، اعم‌ ازتاریخ‌ ادبیات‌ عصر جاهلی‌، عصر اموی‌، عصر عباسی‌، دوره‌ انحطاط‌ و دوره‌ معاصر، متون‌ نظم‌ ونثر در دوره‌های‌ مختلف‌ تاریخی‌، ادبیات‌ تطبیقی‌، نامه‌نگاری‌ و خلاصه‌نویسی‌، مکالمه‌، انشا و فن‌ ترجمه‌ آشنا می‌شوند.

دفترچه سؤالات آزمون دکتری عربی ۹۹

سوالات دکتری عربی ۹۹

فارق التحصیلان این رشته هم میتوانند در آموزش‌ و پرورش‌ و مؤسسات‌ خصوصی‌ تدریس کنند و هم به‌ پژوهش‌ و تحقیق‌ در زمینه‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ بپردازند. البته باید گفت بیشتر از همه وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ مایل به جذب افراد است‌. فارغ‌التحصیلان زبان‌ عربی‌ همچنین میتوانند در آزمون‌های‌ اداره‌ فنی‌ قوه‌ قضائیه‌ شرکت‌ کنند و اگر موفق با قبولی شدند به‌ عنوان‌ مترجم‌ رسمی‌ دادگستری‌ مجوز تأسیس‌ دارالترجمه‌ را میگیرند. البته‌ هر سال تعداد کمی این شانس را خواهند داشت. افرادی‌ هم که‌ دوست دارند جذب‌ مشاغل‌ آزاد شوند، می‌توانند به‌ ترجمه‌ کتاب‌های‌ عربی‌ بپردازند. چون‌ بازار کتاب‌ ما نیاز مبرمی‌ به‌ مترجمانی‌ دارد که‌ به‌ زبان‌ عربی‌ و کار ترجمه‌ مسلط‌ باشند.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *