خانه / خدمات ما / بازاریابی در عراق / مرکز بازاریابی در عراق

مرکز بازاریابی در عراق

مرکز بازاریابی در عراق : بهره برداری از نخستین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایران در عراق
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از­ روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران؛​­­ ناصر بهزاد، با بیان اینکه این مرکز با موافقت وزارت تجارت عراق، مجوز­ سازمان توسعه تجارت ایران و تأیید سفارت ایران در بغداد راه اندازی خواهد شد،­ اظهار داشت:­ برای حضور مستقیم تولیدات برتر ایرانی در بخش کالا و خدمات در بازار عراق، ۲۱ عنوان اولویت دار پیش بینی شده که شامل کالاهای صنعتی، ­زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، ­دارو­ و مواد­ آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیک و پتروشیمی،­ تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشین آلات، خوراک دام و طیور ، تأسیسات­ آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده­ بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی­ و غذایی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ، رنگ و رزین، سنگ و کاشی­ و سرامیک­ است.
بازاریابی در عراق
مرکز بازاریابی در عراق

وی­ افزود:­ تا کنون موافقت با تأسیس این مرکز فقط­ برای ایران صادر شده و این مرکز، نخستین ­حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق ­است.

بهزاد در خصوص ویژگی‌های مرکز بازاریابی ­وصادرات کالاهای ایرانی­ در عراق اظهار داشت:­ در دسترس بودن به واسطۀ احداث در مرکز شهر بغداد، امکان عرضه و معرفی بی‌واسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی،­ امکان ارائه خدمات­ راهنمایی حقوقی، بازاریابی، مشاوره ، بیمه، استقرار نمایندگان ­تشکل‌های تجاری عراق، انحصاری بودن ­مرکز با محوریت­ بخش خصوصی، انجام تبلیغات جمعی در رسانه‌های عراق ، حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی، مساعدت در رویه‌های ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، ­نیاز نداشتن به ثبت شرکت و موافقت برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز ، برخورداری مرکز از امکان ایجاد­ ارتباطات­ بنگاه‌های اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان در اختیار گذاشتن کانتر­ و یا غرفه با تخفیفات پلکانی از ­دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز به شمار می‌آید.

وی گفت:­ این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق است لذا در رابطه با­ مشارکت واحدهای متقاضی­ حضور شرکت‌های توانمند­ و ممتاز در این مرکز مورد تأکید است .

رایزن بازرگانی ایران در­ عراق­­با اشاره به حجم تقاضاهای واصله از استان‌های مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق اظهار داشت: این مرکز توانمند، بستری برای حضور موفق شرکت‌های دارای استراتژی جهت توسعه صادرات به عراق است که ­انتظار میرود با مدیریت بخش‌های دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکل‌های بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران به صورت موثری برای پشتیبانی وتوسعه صادرات کالای ایرانی هدایت شود.

درباره ی شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

همچنین ببینید

خدمات بازاریابی به زبان عربی

بازاریابی ضعف تاجران ایرانی در عراق

بازاریابی ضعف تاجران ایرانی در عراق : با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی، توانمندی‌های صنعتی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *