آلاسکا خوردنیآلاسکا چیست ؟

آلاسکا چیست ؟ : آلاسکا نوعی بستنی قدیمی است که می توان آن را در خانه نیز درست کرد. آلاسکا در اصل همان بستنی یخی است.

رل زدن به چه معناست ؟

شیوه درست کردن آلاسکا :
طرز تهیه آلاسکاى میوه اى :
شربت آب و شکر کمى وانیل را مخلوط کردم روى حرارت قرار دادم تا قوام بیاید بعد تا سرد شود میوه ها را خرد کردم دور قالب لیوانی چیدم و شربت سرد شده را داخل لیوان ریختم و ىک حلقه ى پرتقال روى لیوان قرار دادم و چوب بستنى را داخل پرتقال و لیوان گذاشتم، داخل فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند بعد از لیوان جدا کرده و سرو مى کنیم.

نکته: موقع سرو خیلى آلاسکا می چکید به نظرم یک مقدار پودر ژلاتین اضافه کنیم براى کمى سفت شدن آن بهتر باشد.
ستنی یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در تابستان است. در فصلی که انواع میوه ها به وفور یافت می شوند، می توان بستنی های متنوعی تهیه کرد.هوا گرم است و خوردن هر خوراکی خنکی می تواند فرح بخش باشد؛ از نوشیدنی های خنک گرفته تا انواع بستنی.
آلاسکا چیست ؟

آلاسکا کجاست ؟
همچنین آلاسکا نام بزرگترین ایالت آمریکا است و یکی از سردترین نقاط مسکونی روی کره زمین است.
آب و هوای آلاسکا متنوع است. در بعضی مناطق این سرزمین دمای هوا گاه به °۶۲- سانتی‌گراد می‌رسد. در کرانه‌های شمالی که اسکیموها در آنجا زندگی می‌کنند، زمستان بسیار طولانی و تاریک است و خورشید هفته‌ها طلوع نمی‌کند!. تابستان‌های این ناحیه کوتاه است اما روزهای بسیار بلندی دارد و خورشید هفته‌ها غروب نمی‌کند. در این میان یخ‌های لایهٔ بالایی خاک ذوب می‌شوند و در نتیجه آب سطح زمین را می‌پوشاند. بادهایی که بر فراز جریان آب گرم ژاپن می‌وزند، هوای جنوب آلاسکا را تقریباً در سراسر سال ملایم نگه می‌دارند. در قسمت‌های مرکزی میانگین بارندگی سالانه حدود ۳۳۰ میلی‌متر است.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *