امید مستقیمی کیست ؟

امید دانشجوی دکترای الکترونیک در دانشگاه نیوکاسل است و کارش به عنوان مهندس الکترونیک در هشت ماشین چهار تیم مرسدس، فورس ایندیا، ویلیامز و مک‌لارن به کار گرفته شده است.
امید ۲۹ ساله است و از اینکه توانسته در مسابقات فرمول یک کار کند خود را خوش‌شانس می‌داند. تخصص او طراحی قطعات الکترونیک برای کار در دمای بسیار بالا است و این کار را در کنار تحقیقش برای مدرک دکترا انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید : مهدی بیات کیست ؟
او لیسانس خود را از دانشگاه اصفهان گرفت و در سال ۲۰۰۸ برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به دانشگاه نیوکاسل رفت و مدرک خود را با بالاترین نمره در تاریخ مدرسه مهندسی الکترونیک کسب کرد.
او می‌گوید بیشترین تغییرات در قوانین فرمول یک طراحی و ساخت موتورها را تحت تاثیر قرار داده است.
براساس قوانین تازه حرکت از موتورهای هشت سیلندر قبلی به موتورهای شش سیلندر هیبرید کنونی تغییرات بنیادی را ایجاب کرد. من این فرصت را داشتم تا بخش‌های الکترونیکی تبدیل نیرو را در موتورهای مرسدس طراحی کنم. بخشی که انرژی را از قسمت توربو جمع‌آوری می‌کند. انرژی که در غیر این صورت به گرما تبدیل می‌شد و از بین می‌رفت. به این ترتیب کارایی ماشین‌ها بیشتر می‌شود.»
او در دوران تحصیلش در دانشگاه نیوکاسل چندین جایزه کسب کرده که یکی از آنها بهترین مقاله درباره الکترونیک نیرو در کنفرانسی در آمریکا است.

منبع

امید مستقیمی کیست

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *