اینفلوئنسر کیست ؟اینفلوئنسر کیست ؟

اینفلوئنسر کیست ؟
اینفلوئنسر کسی است به علت قدرت، دانش و جایگاه اجتماعی خود این قدرت را دارد که تصمیم خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال یک ورزشکار می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب لباس ورزشی داشته باشد. زیرا مردم بر این باورند که این فرد دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد و می تواند در این مورد بهترین مشاور دیگران باشد. البته این نکته به این معنا نیست که این افراد ابزارهای تبلیغاتی هستند اما رابطه های اجتماعی مشخص می کند که کدام برندها می توانند بهترین سود را از این افراد داشته باشند. در این پست قصد داریم شما را با این پدیده بیشتر آشنا کنیم و ترفند هایی برای اینفلوئنسر شدن ارائه دهیم و بررسی کنیم که چرا امروزه تبلیغات به کمک این افراد بسیار مفید است.
اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و..

اینفلوئنسر کیست ؟

امروزه شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده است. طبیعتا برخورد و اطلاع از آخرین اخبار چهره های مشهور و معروف بسیار ساده از قبل شده است. یکی از شبکه هایی که این امکان را بیشتر از بقیه فراهم آورده است، اینستاگرام می باشد. با ظهور اینستاگرام و قابلیت Follow، یکسری از افراد بر اثر شهرت و یا مطالبی که در پیج خود منتشر می کنند فالوور های زیادی را جذب کرده اند. این افراد پس از مدتی که به فالوور های زیاد و شهرت رسیدند، شروع به تبلیغات در پیج خود و درآمدزایی می کنند. گاهی درآمد این افراد از چند میلیون تومان از هر پست نیز می گذرد.
معرفی انواع اینفلوئنسر ها

در ادامه قصد داریم انواع اینفلوئنسر ها را معرفی کنیم.

افراد مشهور یا سلبریتی ها: این گروه می توانند بازیگران، هنرمندان، بازیکنان فوتبال و … باشند. کسانی که بین مردم بخاطر شغل حرفه ای که دارند مشهور و محبوب هستند. شرکت ها نیز به این نتیجه رسیده اند که اگر محصولی را سلبریتی ها تبلیغ کنند، قطعا فروش آن بالا خواهد رفت. یکی از اشکالات استفاده از افراد مشهور قیمت بسیار بالای آن ها برای قبول تبلیغات است البته اگر این افراد از محصول استفاده کرده باشند و واقعا از آن راضی باشند ممکن است این کار را در ازای پرداخت هزینه کمتری نیز قبول کنند و قطعا تاثیر بیشتری نیز می تواند بر مخاطبین داشته باشند. مورد دیگر این است که این گروه از افراد نمی توانند در تبلیغ هر موضوعی موفق عمل کنند.
برای مثال اگر از یک قهرمان رشته ورزشی رزمی بخواهید خرید خانه در یک روستا برای استراحت و دوران بازنشستگی را تبلیغ کند، قطعا این تبلیغ آن قدرها هم موفق نخواهد شد زیرا این چهره با ورزش و تلاش و فعالیت در ذهن مخاطبان نقش بسته است. مورد دیگری که در رابطه با این گروه از اینفلوئنسر ها قابل بحث است این است که واقعا چه تعداد از مخاطبینی که این افراد را دنبال می کنند واقعا به توصیه سلبریتی ها گوش خواهند داد و چه مقدار تاثیرگذار خواهد بود.

بازاریابی در کشورهای عربی

کارشناسان و رهبران یک صنعت: این گروه از افراد به علت قدرت، طرز فکر و جایگاهی که دارند مورد احترام بسیاری واقع می شوند. برخی از افراد این گروه عبارتند از ژورنالیست ها و نویسندگان، افراد تحصیل کرده آکادمیک، کارشناسان یک صنعت و مشاوران حرفه ای که می توانند تاثیر بسزایی بر روی تصمیمات مخاطبین خود بگذارند زیرا مردم این افراد را یک خبره در حیطه کاری خود می دانند و قبول دارند که اگر در مورد مسئله ای صحبت کنند قطعا بسیار مهم است. یکی از بهترین حالات برای شرکت ها این است که یک نویسنده و تولید کننده محتوا در مورد محصول آن ها در تریبون خود که می تواند وب سایت، روزنامه، شبکه اجتماعی و.. باشد، به صورت مثبت صحبت کند. بسیاری از این افراد با رهبران فکری و صنعتی در ارتباط هستند و در مورد آن ها بسیار صحبت می کنند. به همین دلیل این افراد نیز برای تبلیغات بسیار مهم هستند.

بلاگرها و تهیه کنندگان محتوا: بلاگر ها یا همان نویسندگان وب سایت ها نیز جز اینفلوئنسر ها قرار می گیرند. در اینترنت وب سایت های بسیار معتبری در هر زمینه ای وجود دارد که خوانندگان با مطالعه آن ها در مورد خرید یک محصول تصمیم میگیرند. اکثر شرکت ها برای تبلیغ محصول خود، آن را در اختیار یک نویسنده حرفه ای قرار می دهد تا محصول را تست و بررسی کند و در مورد آن مطلبی در وب سایت خود منتشر کند. برخی از این وب سایت ها بخشی را برای تبلیغ دهندگان به صورت اختصاصی قرار می دهند تا شرکت ها برای محصول خود بنویسند و آدرس وب سایت یا تماس شرکت خود را در آن ها قرار دهند.
در این نوع تبلیغات نیز باید توجه بسیاری بر موضوع آن وب سایت و محصولی که قرار است تبلیغ شود، انجام گیرد. یکی دیگر از گزینه هایی که طرفداران بسیاری دارد، ویدیو ها هستند. برای مثال گروه های مختلفی هستند ک ویدیو های طنز تولید می کنند و مشاهده می شود که در کنار این ویدیو که مخاطبان بسیار زیادی دارد تبلیغاتی نیز به مخاطبان ارائه می شود.

اینفلوئنسر کیست ؟

میکرو اینفلوئنسرها: این گروه همانند مردم عادی هستند با این تفاوت که به علت تخصص خاصی که دارند، در بین عموم جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. در این نوع از اینفلوئنسر ها تنها تعداد دنبال کنندگان مهم نیست بلکه ارتباط و جایگاه آن ها با مخاطبین خود بسیار اهمیت دارد. آنها ممکن است بسیاری از شرکت ها را حتی قبل از پیشنهاد تبلیغاتشان نشناسند اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این گروه دوست ندارد بخاطر یک تبلیغ و کسب درآمد از آن مخاطبین خود را از دست بدهند یا آنها را از خود ناراحت کنند. برخی از این اینفلوئنسر ها ممکن است حتی به اندازه یک سلبریتی شناخته شوند و مورد تایید مخاطبین خود قرار بگیرند زیرا امروز مردم بیشتر وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی و اتفاقات درون آن می کنند.
با گذشت زمان اینترنت در حال تغییر به سمتی است که هر موضوعی مخاطبین خاص خود را دارد و در بین این موضوعات تعداد خاصی از اینفلوئنسر ها وجود دارند که رهبری این گروه از مردم را بر عهده گرفته اند. آینده از آن میکرو اینفلوئنسرها است. کسانی که بیشتر همرنگ مردم عادی هستند و مردم حس می کنند هر حرفی که از این افراد بشنوند یا ببینند واقعی است و راحت تر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

امروزه اینفلوئنسرها با شرکت هایی که میخواهند محصول خود را تبلیغ کنند، کمپینی ایجاد می کنند که اینفلوئنسر با کمک آن ها به تولید محتوای خود می پردازد و در کنار آن نیز محصولات شرکت را تبلیغ می کند. اینفلوئنسر ها بسیار بر مخاطبین خود حساس هستند و دوست ندارند آن ها را از دست بدهند بلکه می خواهند همیشه تعداد مخاطبین خود را بخاطر محتوای مناسب افزایش دهند.
اینفلوئنسر ها برخلاف سلبریتی ها می توانند همه جا و هر کسی باشند. موضوعی که این گروه را بسیار محبوب می کند حضور بسیار زیاد آن ها در شبکه های اجتماعی و دنیای وب می باشد. این افراد می توانند عکاس، مد فشن و.. باشند. در هر صورت در صنعتی که فعالیت می کنند بسیار تاثیرگذار هستند و مردم از آن ها پیروی می کنند. به همین دلیل شرکت ها می توانند از طریق این افراد خاص به مخاطبان صنعت مورد نظر برسند.

اینفلوئنسر کیست ؟

منبع : انزل وب

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *