انتخاب کفش مناسب برای کت و شلواربا هر شلواری چه کفشی بپوشیم

با هر شلواری چه کفشی بپوشیم

برای اینکه شیک پوش باشیم باید به کوچکترین جزئیات دقت کنیم. یکی از جزئیاتی که متأسفانه برخی به آن توجه ندارند و علی رغم هزینه های زیاد به نتیجه دلخواه نمی رسند و حتی گاهی مورد تمسخر قرار می گیرند، امتخاب کفش مناسب بر اساس نوع شلوار است.

مدل آکسفورد

کفش‌های آکسفورد بهترین انتخاب یک مرد برای مناسبت‌های رسمی هستند. این مدل به صورت براق در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای به فروش می‌رسد. انتخاب رنگ‌های تیره در این کفش‌ها گزینه بهتری هستند.
کفش‌های آکسفورد برای پوشیدن با کت و شلوار بسیار مناسب هستند. معمولاً با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای مختلف هم ست می‌شوند ولی از پوشیدن آن‌ها با شلوار جین پرهیز کنید.
اگر یک ثوب کت و شلوار دارید، یک جفت و چنانچه هر روز لباس‌های رسمی می‌پوشید بهتر است حداقل ۳ جفت یا بیشتر کفش آکسفورد داشته باشید.

کفش آکسفورد چه نوع کفشی است ؟ اینجا کلیک کنید

مدل بلوچرز

مدل‌های بلوچرز غیر رسمی‌تر از مدل‌های آکسفورد هستند و ویژگی بارز آن‌ها دوخت چرمی لبه دار روی کفش است.
مدل بلوچرز را می‌توانید با کت و شلوار بپوشید ولی با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت مناسب‌تر هستند. کفش‌های بلوچرز با طرح‌های ساده را می‌توان با شلوارهای جین پوشید.

کفش بلوچرز چه نوع کفشی است ؟ اینجا کلیک کنید

کفش کالج

کفش‌های مدل لوفر غیر رسمی هستند و به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تنها هنگامی که به مسافرت می‌روید از این مدل کفش همراه کت و شلوار استفاده کنید و در بقیه موارد با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت ست کنید.
این مدل کفش تنوع بسیار زیادی دارد. بهتر است در سفر نوع رسمی‌تر این مدل را که ظاهری شبیه مدل آکسفورد دارد، همراه کت و شلوار بپوشید.

کفش کالج چه نوع کفشی است ؟ اینجا کلیک کنید

مدل بوت

بوت برای روزهای بارانی و برفی مناسب است؛ در صورتی که وضعیت آب و هوا معمولی است، از پوشیدن این مدل کفش بپرهیزید.
کفش بوت در انواع چرمی و ضد آب در مدل‌های مختلف وجود دارد و انتخاب آن همراه با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت مناسب هستند.

با هر شلواری چه کفشی بپوشیم – انتخاب کفش مناسب برای کت و شلوار – شلوار جین

موارد کلی در مورد کفش‌ها

صندل‌ها و دمپایی‌های لاانگشتی فقط برای خانه یا ساحل استفاده می‌شود. از پوشیدن آن‌ها در محل کار بپرهیزید.
اگر تاکسیدو پوشیده‌اید از کفش‌هایی با طرح ساده‌تر استفاده کرده و از پوشیدن کفش‌هایی با دوخت و جزئیات اجتناب کنید.
کفش‌های رسمی باید ظاهری براق داشته باشند. کفش‌های ورنی متداول‌ترین کفش‌های رسمی هستند. اگر با پوشیدن کفش‌های ورنی احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید کفش چرم مشکی مات که کاملاً با واکس، براق شده باشد بپوشید.
امروزه تولید کفش‌هایی به شکل رویه‌های چرمی ولی با کف لاستیکی پر سر و صدا افزایش یافته است. استفاده از این کفش‌ها به اندازه کفش‌هایی با کف چرم و یک پاشنه لاستیکی مرسوم نیستند. اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتری هستید، از انواع کف چرمی استفاده نمایید.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *