بیگودی چیست ؟بیگودی به چه کار می آید

بیگودی چیست ؟ : بیگودی (به فرانسوی: bigoudi) یا موپیچ وسیله‌ای پلاستیکی و معمولاً به شکل لوله‌ای تو خالی است. نوع دیگری از آن لوله‌ای تو پر دارای پوشش ناکامل است، که برای فر زدن مو به کار می‌رود.

بهترین هدیه برای خانم ها

بیگودی چیست ؟ نام بیگودی در واقع یک وام‌واژه از زبان فرانسوی است، اگر چه اصل این واژه احتمالاً سوئیسی است
نحوهٔ اثر
زمانی که مو به دور بیگودی پیچیده و خشک می‌شود، پیوندهای هیدروژنی موجود در کورتکس مو شکسته می‌شود و در نتیجه مو حالت فر پیدا می‌کند. اگر مو شسته شود، مواجهه با آب باعث تشکیل دوبارهٔ پیوندهای هیدروژنی می‌شود و مو به حالت قبلی خود (بدون فر) بر می‌گردد.
فر کننده مو که با نام بیگودی بیشتر شناخته می‌شود یکی از پر کاربردترین ابزارهای آرایشی است.

تجمیل الأنف فی إیران

آرایش به معنی افزودن است و در اصل، در برابر واژه پیرایش قرار می‌گیرد که به معنی کم کردن است. امروزه، در اصطلاح عام، هر دو واژه به غلط در مورد زیبایی چهره یا بدن به کار می‌روند و به معنی عملیاتی هستند که ظاهر فرد (بیشتر صورت و مو) را زیباتر جلوه دهد. معمولاً در ایران آرایش برای بانوان و پیرایش برای مردان به کار می‌رود. آرایش و پیرایش اغلب در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه توسط آرایشگر انجام می‌گیرد و لوازم آرایش نیز در فروشگاه‌هایی با همین عنوان یا در داروخانه‌ها فروخته می‌شود. در ایران، آرایشگرهای رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهم‌ترین آن‌ها دوره «آرایش – پیرایش» است، با موفقیت گذرانده باشند.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *