فم تریپ چیستباداب سورت

فم تریپ چیست ؟
شاید به تازگی در حوزه گردشگری نام فم تریپ یا فم تور را زیاده شنیده باشید. اما فم تریپ به چه معناست؟ در حقیقت اصطلاح FAM به معنای آشنایی است و هنگامی که در کنار Trip قرار بگیرد به معنای سفر ارزان و یا حتی رایگانی است که از سوی شرکت ها و آژانس های هواپیمایی، برگزارکنندگان تور و یا حوزه گردشگری شهر یا کشورهای مختلف برگزار می شود. این سازمان ها از متخصصان صنعت گردشگری، همچون عکاسان، لیدرهای تور، بلاگر ها و روزنامه نگارها و مشاوران سفر بهره می گیرند تا به معرفی شهر و جاذبه های گردشگری و تاریخی و نقاط دیدنی آن بپردازند. فم تریپ راهی عالی برای آژانس های مسافرتی است تا با بهره گیری از تخصص گروهی از افراد کسب و کار خود را رونق دهند.
در سفر فم تریپ چه اتفاقاتی می افتد ؟

سفر فم تریپ با مزایا و قیمت رایگان یا ارزان جایی برای سرگرمی و ریلکس کردن نیست. در حقیقت تمامی اعضای گروه باید در زمان کوتاهی که در آن شهر می گذرانند کارهای مهمی را در زمینه گردشگری انجام دهند. آژانس های مسافرتی و هواپیمایی بسیاری، جلسات آموزشی گردشگری را در دوره های کوتاه مدت و یا بلند مدت برای کارکنان خود تدارک می بییند.

برای مثال در جلسات آموزشی فم تریپ کارکنان آژانس های مسافرتی به بازدید از کشتی کروز رفته و بر روی کشتی قدم می زنند و کابین های مختلف و امکانات و تفریحات داخل کشتی را بررسی می کنند. همینطور ممکن است به بازدید از یک هتل رفته و تمام امکانات و خدمات رفاهی آن را بررسی کنند و یا به تماشای جاذبه های تاریخی و نقاط دیدنی شهر مقصد بروند. هدف از انجام این کارها تنها آن است که کارکنان آژانس های مسافرتی و هواپیمایی مقصد را همچون مشتریان و درخواست کنندگان تور ببینند و بتوانند پکیج مناسبی از سفر به مقصد را به مشتریان خود پیشنهاد کنند.
چرا سفرهای فم تریپ مهم هستند؟

فم تریپ تنها برای آژانس های مسافرتی و برگزار کنندگان ایونت ها مهم نیست! بلکه برای صنعت گردشگری و گردشگران نیز بسیار اهمیت دارد. سفر فم تریپ مزایای بسیاری دارد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

الهام گرفتن : پس از آنکه دوره ی کوتاه مدت یا بلند مدت فم تریپ به اتمام رسید و کارکنان آژانس های مسافرتی و یا برگزارکنندگان ایونت از سفر خود بازگشتند، اغلب احساس آمادگی کامل برای تغییر روش های کسب و کار و ارتقای آن را خواهند داشت.

تجارب سفر : حال کارمند آژانس مسافرتی از سفر فم تریپ بازگشته و توانایی آن را دارد که با دقت مقصد موردنظر مشتری خود را توصیف کند و پیشنهاد های ویژه برای گذراندن هرچه بهتر سفر به مشتری ارائه دهد. گردشگران و مسافران اعتقاد دارند که بهترین توصیه های سفر را کارمندانی می کنند که دوره آموزشی فم تریپ را در مقصد گذرانده اند.

تولید محتوا : سفرهای فم تریپ راهی عالی برای تولید محتوا است تا آژانس های مسافرتی فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل و تورهای گردشگری را به صورت چشمگیری افزایش دهند. کارکنان آژانس های مسافرتی می توانند با قرار دادن عکس و فیلم و حتی محتوای متنی در رابطه با مقصد در شبکه های اجتماعی، بسیاری را به سفر کردن و رزرو تور ترغیب کنند.

فم تریپ چیست
فم تریپ به عربی (fam trip ) : الرحله التعریفیه

بازاریابی در کشورهای عربی

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *