نکات جذب بیمار عربنکات جذب بیمار عرب

نکات جذب بیمار عرب

در ادامه نکاتی در مورد جذب بیمار خارجی ارائه خواهیم کرد.

تماس با ما جهت مشاوره ۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹

اولین نکته انتخاب ابزار درست است.

بایستی ابزار درست رو در جذب بیمار خارجی مورد استفاده قرار بدیم. در ایران اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی فعال مورد استفاده قرار میگیره ؛ در حالیکه در خارج از ایران تعریفی که ما از اینستاگرام داریم تاحدودی متفاوت هست و برای جذب بیمار خارجی بهترین ابزارهای دیجیتال فیس بوک و یوتیوب هستند.

و نیازمند این هستیم که حتما نسبت به این دو ابزار مهم آگاهی داشته باشیم و بدونیم که فیس بوک و یوتیوب عملکردی به مراتب بیشتر و موثرتر از اینستاگرام رو در جذب بیمار خارجی ایفا می کنند.اینستاگرام هم خوبه وجود داشته باشه ولی به هیچ وجه کارایی این دو ابزار رو نداره.

ما در دو پروژه مهمی که صرفا برای بحث توریسم درمانی در نیمه دوم سال ۹۷ تعریف شده بود، یک تحقیق جامعی نسبت به نحوه جستجو در شبکه های اجتماعی و وب سایت در ۱۱ کشور هدف انجام دادیم که عمدتا هم عربی بودند و بطور واضح فیس بوک و یوتیوب در تمامی این کشورها جایگاه بالاتری داشتند و البته در رده های بعدی اینستاگرام هم بود و وب سایت های داخلی هر کشور که دیگه کشور به کشور متفاوت بود.

دومین نکته ، در تولید محتواست.

تولید محتوایی که الان داره اتفاق میفته این هست که هر پست یا مطلبی که در وب سایت فارسی و یا اینستاگرام فارسی منتشر میشه در بهتری حالت به زبان عربی ترجمه میشه و سپس برای وب سایت عربی یا انگلیسی و یا اینستاگرام عربی ( که توضیح دادم البته ابزار مناسبی نیست ) بازنشر میشه؛ در حالیکه این درست نیست و اگر شما به دنبال جذب بیمار خارجی هستید باید از استایل و نوع نگاه یک توریسم درمان به این محتوا نگاه کنید.

بطور مثال دغدغه هایی که یک بیمار خارجی برای درمان در یک کشور دیگه داره از فرآیند قبل از عمل و زمانبندی اون و یا فالوآپ بعد از عمل و چگونگی اون، نحوه مشورت گرفتن از دکتر، ناآگاهی نسبت به فرآیند پذیرش و پرداخت در یک کشور دیگه و کلی سوال دیگه … از جمله فاکتورهایی هست که ما برای یک بیمار ایرانی هیچ موقع به اونها نمی پردازیم در حالیکه برای یک بیمار خارجی بسیار اهمیت داره و در نمونه های زیادی تجربه کردیم که وقتی در وب سایت و یا رسانه های اجتماعی مناسب، چنین پیام هایی رو در کنار مقوله کیفیت درمان و برند پزشک اشاره می کنیم به شدت مورد توجه قرار می گیره و تاثیر گذار هست.

در مورد یوتیوب در ساده ترین حالت شما می تونید ویدئوهای خودتون رو زیرنویس عربی بذارید و منتشر کنید.

سومین نکته هم بحث اطلاع رسانی هست.

در ایران به واسطه چرخش دهان به دهان اطلاعات و یا بعضا تبلیغات آنلاینی که برای وب سایت و صفحات اینستاگرامی انجام میشه ؛ مخاطبین در جریان خدمات و یا وب سایت و صفحات اجتماعی ما قرار می گیرند در حالیکه باید فکر کنیم یک بیمار مثلا عرب زبان که کشورهای زیادی رو شامل میشه چطور باید وب سایت و رسانه اجتماعی ما رو پیدا کنه بدون اینکه ما کاری کرده باشیم. اگر واقعا برامون جذب بیمار خارجی مهم هست باید برای اون برنامه داشته باشیم. یعنی بعد از ابزار درست استفاده کردند و تولید محتوای کاملا متناسب، نوبت اطلاع رسانی هست.

بطور مثال سئو وب سایت برای زبان فارسی با زبان عربی کاملا فرق داره و به همین خاطر از شرکت های طراحی وب سایت قبول نکنید که چون میگن سایت شما رو سئو می کنند یعنی هم در زبان فارسی سایت شما سئو میشه و هم زبان عربی!!، چنین چیزی وجود نداره مگر اینکه جداگانه برای هر کدوم کار بشه. البته سئو یک وب سایت پزشکی در ایران به زبان فارسی واقعا کار سخت تری هست نسبت به سئو یک بخش عربی یک وب سایت به زبان عربی چون حجم رقابتی که در سئو عربی وجود داره به مراتب خیلی خیلی کمتر از سئو فارسی هست ولی به هرحال اگر مثلا روی جایگاه وب سایت یا همون سئو حساب کردید به این نکته توجه داشته باشید.

و یا شما در فضای فیس بوک می تونید از تبلیغاتی که خود فیس بوک در اختیارتون قرار میده استفاده کنید و یا همچنین یوتیوب . البته راه حل ساده تر تبلیغات کلینیکی و بنری در وب سایت های خبری و پربازدید برخی کشورهایی که هدف هستند مثل عراق و یا کشورهای شمالی و … می تونه باشه.

منبع: tebex.ir

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *