هتل آتریوم چیستAtrium hotel

هتل آتریوم چیست ؟

هتل آتریوم را زیاد می شنویم هتل آتریوم یعنی چه ؟
هتل آتریوم به هتل هایی گفته می شود که طراحی ساختمان آن طوری باشد که از لابی هتل تا بالای ساختمان (آخرین طبقه) را بتوان دید.

همچنین بخوانید : انفیه دان چیست ؟

در معماری آتریوم به فضای بزرگ و باز میان ساختمان گفته می‌شود. آتریوم یکی از بیشترین استفاده‌ها را در خانه‌های روم باستان به منظور تعبیه نور لازم و تهویه داخلی داشته‌است. آتریوم‌های امروزی که از اواخر قرن نوزدهم و بیستم گسترش پیدا کردند معمولاً دارای چندین طبقه ارتفاع و یک سقف شیشه‌ای با پنجره‌های بزرگ هستند که اغلب بلافاصله پس از ورودی اصلی قرار گرفته‌اند. آتریوم‌ها به دلیل دادن احساس باز بودن فضا و نور از محبوب‌ترین طرح‌ها شناخته می‌شوند. مهار آتش یکی از اصلی‌ترین چالش‌های طراحی آتریوم‌ها است زیرا طراحی ضعیف آن‌ها می‌تواند اجازه سرایت سریع آتش به طبقات بالایی را بدهد.

همچنین بخوانید : باواریا کجاست ؟

اتریوم هتل نوعی از هتل ها است که لابی آن به گونه ای طراحی شده که از آن می توان کل ساختمان هتل را مشاهده کرد. شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که از فضاهای قدیمی، کلیشه ای و خسته کننده هتل ها به سمت معماری نوین رو بیاوریم. اتریوم هتل نوعی از هتل ها هستند که به شدت در معماری مدرن مورد توجه قرار گرفته اند.

در گذشته صرفا وجود یک هتل بود که میتوانست باعث به وجد آمدن مسافران باشد اما امروزه با توجه به افزایش تعداد مسافرخانه ها و انواع هتل ها، باید بر روی تمایز تمرکز کرد.

فضاهای بسته و دلگیر هتل ها دیگر مانند قبل مورد استقبال قرار نمیگیرند. مسافران به دنبال فضایی جدید و جذاب هستند که بتوانند در هر قسمت آن از خود عکس بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نهایت این اتریوم هتل ها هستند که میتوانند این خواسته مخاطبان را برآورده کنند.
اتریوم هتل چیست؟

اتریوم به معنای فضای باز و اتریوم هتل، هتل هایی هستند که لابی آنها در یک فضای باز قرار گرفته و میتوان از لابی تا طبقه آخر این ساختمان را مشاهده کرد.

هتل آتریوم چیست

هتل آتریوم به انگلیسی : Atrium hotel

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *