امروز : چهارشنبه, ۲۸ آذر , ۱۳۹۷ - 11 ربيع ثاني 1440
شناسه خبر : 12185
  پرینتخانه » خدمات ما تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ | 137 بازدید | ارسال توسط :

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی اگر نیازمند حسابدار مسلط به زبان عربی هستید با ما تماس بگیرید 09124789649 اگر نیازمند کارشناس امور مالی مسلط به زبان عربی و با تجربه هستید ما نیروی مورد نظر شما را معرفی خواهیم کرد اعزام مترجم مسلط به زبان عربی آشنا به امور مالی مترجم همراه عربی مسلط […]

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی

اگر نیازمند حسابدار مسلط به زبان عربی هستید با ما تماس بگیرید
09124789649
اگر نیازمند کارشناس امور مالی مسلط به زبان عربی و با تجربه هستید ما نیروی مورد نظر شما را معرفی خواهیم کرد
اعزام مترجم مسلط به زبان عربی آشنا به امور مالی
مترجم همراه عربی مسلط به امور حسابداری و نرم افزارهای مالی

شماره تماس

09124789649

 

 

معرفی شغل کارشناس امور مالی

تعریف امـور مالی

مجموعه ای است از واقعیتها, اصول و تئوریهائی که با تامین و بکارگیری منابع مالی توسط افراد و واحـدهای مختلف ارتباط دارد .
ماموریت ومهارت های کسب شده توسط حسابدارجهت انجام برنامه ریزی در کار تهیه و تنظیم دستورالعملها ، روشها و رویه های مالی بمنظور ایجاد هماهـنگی و انجـام عمـلیات حسابداری در واحد های مختلف بر اساس استانداردهای تعیین شده .
تامین مالی، بودجه بندی ، ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری برای طرح ریزی استراتژیهای بازاریابی قیمـت گذاری محصولات .
انجام تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی واحدهای مختلف و بررسی گزارشهای مالی و روشن نمودن وضعیت مالی شرکت و ارائه گزارشات .

کارشناس امور مالی

فردی که دراین جایگاه قرار می گیرد، باید آشنا با مفاهیم و اصول حسابداری و توان‌مند درانجام کارهای گروهی، ارایه گزار‌ش‌ها و دارای روابط عمومی قوی باشد.
تنظیم، کنترل و ثبت اسناد در سیستم مالی، تهیه صورت مغایرت‌های بانکی، بررسی مانده حساب طرف­های مقابل حساب‌های شرکت، توانایی دراصلاح حساب‌ها و انجام عملیات بستن حساب‌های مالی، کنترل تنخواه داران، رسیدگی به اسناد و ممیزی فاکتورهای واصله و اسناد و هزینه‌های پرداختنی، از جمله وظایفی است که به عهده کارشناس مالی خواهد بود.

انتظارات

فردی امین و قابل اطمینان
خلاقیت و نو آوری و ابتکار عمل در کار
دقت و پشتکار درپی­گیری امور
آشنا با قوانین اداری مالی
آشنا با مفاهیم حسابداری و امور مالی

وظایف

– پیگیری، کنترل وصول درآمدهای مؤسسه شامل شهریه ثابت و متغیر، هزینه خوابگاه، وام دانشجویی و…
– کنترل و ثبت کلیه هزینه ها
– تهیه و تنظیم ترازنامه های دوره ای
– بایگانی اسناد و مدارک مالی
– انجام وظایف و ارائه خدمات در قالب طرح اتوماسیون مؤسسه
– انجام عملیات دریافت و پرداخت مربوط به سپرده ها با بانک و مؤسسات طرف حساب
– رسیدگی به حساب های بانکی مؤسسه و تهیه صورت مغایرت بانکی
– پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی و قراردادی و سایر هزینه های مؤسسه طبق مقررات
– رسیدگی به تنخواه گردان و اسناد هزینه های مربوط به آن
– انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت وجوه بر مبنای مقررات جاری
– انجام امور مربوط به پیش پرداخت ها، علی الحساب ها، اسناد و مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
– اجرای کدینگ (طبقه بندی) حسابها، براساس شکل متحد، به منظور ایجاد وحدت رویه و قابلیت مقایسه گزارشات مالی بین مؤسسات پس از تصویب رئیس مؤسسه و هیئت امنا
– اجرای آن بخش از عملیات مالی مؤسسه که در چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا برعهده مدیر امور مالی می باشد
– نگهداری حساب اموال و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظارت بر انبار
– تهیه گزارشات لازم از نحوه عملکرد جهت ارائه به مقام مافوق
– اجرای امور مالی مؤسسه با توجه به مقررات و قوانین مربوطه
– راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان
– همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران
– رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.
– انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

مدیر امـور مالی

مـدیر مالی « حسابدار حرفه ای » اسـت که دارای « صلاحیت حرفه ای » بوده وضمن دارا بودن آگاهی های کلی در زمینه های متنوع امور مالی ودانش مدیریت ، در یک یا چند زمینه مشخص مالی نیز متخصص است .

حدود مسئولیتها

برنامه ریزی ، هدایت و هماهنگی و کنترل فعالیتهای مالی شـرکت در چهارچوب مقررات ، قوانین ، آئین نامه ها و دستورالعملهای مصوب و ایجاد هماهنگی برای انجام وظایف محوله و درون سازمانی و سایر ذینفعان مجاز به بهره برداری از اطلاعات مالی و ایجاد بخشها و دوایر یا رده های متعدد در حیطه مسئولیت ، برای تحصیل اهداف امور مالی . مدیرمالی همچنین در تدوین ضوابط ارتقاء کارکنان امور مالی , نقش اساسی دارد.

شرح وظایف

مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات وسیاستهای اعتباری و وصول مطالبات ونظارت برحسن اجرای آنها.
تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد و سایر دارائیهای پولی و تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری .نگهداری سوابق و مدارک مالی , کنترل فعالیتهای مالی , مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده همچنین اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد, امور مالیاتی موجودیها , دارائیهای ثابت و عـملیات کامپیـوتری .
پیش بینی و طرح ریزی بلند مدت وجوه لازم برای سرمایه گذاری بر اساس تغییرات تکنولوژیک بازار سرمایه و بازده پروژه ها ی سرمایه گذاری همچنین بکارگیری ارقام پیش بینی نشده و تاریخی برای طرح ریزی عملیات آتی و آثار آن در سیاستهای سود آوری و پیش بینی اقـلام بهای تمام شده و هزینه .
برنامه ریزی و سازماندهی بمنظور انجام وظایف مختلف امور مالی شـرکت .
تهیه و تنظیم خط مشی ها , دستورالعملها , روشها و رویه های مالی و تهیه و طراحی فرم های مورد نیاز، بمنظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحدهای مختلف.
تصمیم گیری واعلام نظر نهایی در موارد پیدایش اختلاف نظر بین واحدهای تابعه .
دریافت گزارشهای مالی از واحدها ، پروژه ها و سایر مدیریت ها وبررسی و اظهارنظر بر آنها و تحلیل مغایرتها .
اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین , مقررات , دستورالعملها وبخشنامه های مالی در واحد های مختلف .
طبقه بندی حسابها ـ ودرصورت نیاز ـ طبقه بندی گروه کالاها وکدینگ مربوط به موجودیها و انبار، براساس سیستم های مکانیزه وپیشنهاد وتائید تغییر یا تهیه سیستـم های نرم افزاری مالی بصورت سفارشی یا پکـیـج .
نظارت و کنترل بمنظور حفـظ و نگهداری اموال و دارائیهای شـرکت .
برنامه ریزی بمنظور انجام تجزیه و تحلیل های ترازنامه و سود وزیان و صورت منابع و مصارف واحدهای مختلف .
برنامه ریزی وکنترل اقلام بمنظور اداره دارائیها وسرمایه در گردش شـرکت و تامین اعتبار مورد نیاز واحد های مختلف بر اساس بودجه سالانه که مورد تصویب هیئت مدیره شـرکت رسیده باشد .
پیش بینی ، طرح ریزی و ارائه بودجه دوره ای شرکت براساس برنامه ها ، پروژه ها وسفارشات و نیازهای اعلام شده واحدهای مختلف واستراتژی اعلام شده ازسوی هیئت مدیره ، با درنظرگرفتن روند سنواتی منابع ومصارف و تغییرات احتمالی آتی .
ارزیابی عملکرد واحد ها با توجه به بررسیها و نتایج گزارشهای مالی و ارائه گزارش برای مقام مافوق .
ارزیابی مستمر سیستمها , روشها , و فرضهای مرتبط با امور مالی واعلام نقاط قوت و ضعف روش های اجرایی موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی .
انجام وظیفه بعنوان عامل کنترلی بر اساس شرح وظایف مصوب ودستورالعمل های درون سازمان منطبق با استانداردهای حسابداری .
تنظیم گزارشات مالی عندالاقتضا.
برنامه ریزی بمنظور حسابرسی ضمنی و پایان سال واحدهای مختلف بمنظور حسن انجام کار بر اساس صلاحدید مقام مافوق .
عضویت و شرکت در جلسات کمیته وام، معاملات وسایرکمیته ها یا جلسات یا سمینارهای داخلی یا خارجی شـرکت به تشخیص مـدیریت شـرکت.
برنامه ریزی واجرای طرح های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام های پرداخت پرسنلی، بمنظور ایجاد انگیزش در کارکنان.
بررسی و تطبیق فعالیتها با بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات .
تشخیص وتامین نیازهای آموزشی و تخصصی کارکنان تحت مـدیریتی همگام با ضرورتهای شـرکت .
سازماندهی و جابجایی پست های درون سازمانی یا تغییر شرح شغل کارکنان امور مالی، با توجه به نیازهای امورمالی شرکت وتوانایی های کارکنان .
تشخیص نیاز و اعزام کارکنان به ماموریتهای مورد نیاز حسب مورد .
تصویب هر نوع گزارش از جمله گزارشات دریافت و پرداخت و اموال و صحت و سقم دفاتر قانونی و ثبت ماشینی .

رشته تحصیلی امور مالی و مالیاتی

تعریف رشته
وضعيت اقتصاد و چرخش مسائل پولي و مالي در كشورها به طور كلي به سمتي حركت كرده كه ماليات جزء جدا ناپذيري است از اقتصاد سالم كشورها . كشورهايي كه ماليات در آنها جريان دارد در واقع سازندگي و آباداني و در آن كشورها نهادينه شده است. دوره کاردانی امورمالی ومالیاتی یکی از دوره های تحصیل آموزش عالی است و هدف از آن آموزش و تربیت افرادی است که پس از یک آموزش دو ساله نظری و عملی قسمتی از نیازهای وزارت امور اقتصادی و دارایی را در زمینه های مالیاتی تامین نمایند.

موقعیت شغلی
فارغ التحصیلان دوره کاردانی امور مالي و مالياتي قادر به انجام فعاليتها و تصدی مشاغل زیر خواهند بود:
1- کمک ممیز
2- ممیز
3-سرممیز
4- ممیز کل
5- رئیس یا معاون جزئی واحدهای مالیاتی – مالی و اداری و قسمت وصول
طبیعت این رشته و دروس پیشنیاز به نحوی تنظیم گردیده که جدا از حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی فارغ التحصیلان این دوره بتوانند در حد مشاغل مورد نظر برای فوق دیپلم حسابداری مصوب شورایعالی برنامه ریزی نقش داشته باشند.

دروس رشته
– آمار و کاربرد آن در مديريت – آيين نگارش – اصول بايگاني و مديريت اسناد – اصول حسابداري 1و2و3- اصول علم اقتصاد 1 و 2 – برنامه نويسي و کاربرد آن در حسابداري – جغرافياي اقتصادي ايران – حسابداري صنعتي 1 و 2
– حسابداري ميانه 1 – حسابداري دولتي 1 – حسابرسي 1 – حسابرسي مالياتي – حقوق اساسي و آشنايي با تشکيلات دولت جمهوري اسلامي – حقوق بازرگاني – رياضيات پايه – رياضيات پيش دانشگاهي – عمليات بانکي
– قانون مالياتها 1 و 2 و3- ماليه عمومي و خط مشي مالي دولت ها – مباني و کاربرد کامپيوتر در مديريت
– کليات حقوق ومقررات مدني و ….

گردآوری توسط گروه نویسندگان ایران استخدام

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.