آب بندی ماشین صفر

ماشین صفر را آب بندی کنیم ؟ آب بندی ماشین صفر چگونه است؟

گوناگون

ماشین صفر را آب بندی کنیم ؟ آب بندی ماشین صفر چگونه است؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، متخصصان و مهندسان حوزه خودرو، در اکثر خودروهای صفرکیلومتر که روزانه از خط تولید کارخانه‌ها خارج شده و به مشریان نهایی تحویل می‌شوند، لازم است تا در پیمایش چند صد کیلومتر اول (حداکثر تا ۱۰۰۰ کیلومتر) از رانندگی پرشتاب، پرگاز و سرعت بالا کاملا اجتناب شود. در واقع صبر و تحمل شما برای رانندگی در این هزار کیلومتر، مطمئنا یک تضمین مناسب برای عملکرد خوب و بدون نقص موتور خودرو در سال‌های پیش‌رو است.

حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروی صفرکیلومتر خود هم مراجعه کنید، حتما پیشنهاد شرکت مورد نظر را برای رعایت این موارد جهت آب‌بندی بدون مشکل خودرو مشاهده خواهید کرد. اما با این حال بارها اتفاق افتاده که نظر خیلی‌ها را که کاملا متضاد این موضوع است، شنیده باشیم. به اعتقاد این گروه، باید از ابتدا فشار بالایی را به موتور خودرو وارد کرد تا بعدها خودرو به اصطلاح تنبل نشود! یعنی شتاب و کشش بالای خودرو در آینده را در گرو شرایط آب‌بندی پرفشار می‌دانند. اما باید گفت این طرز فکر برای خودروهای سطح متوسط و معمولی کاملا اشتباه است.

جالب اینجاست که حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروهایی با عملکرد سطح بالا مثل نیسان GT-R و شورولت کوروت هم مراجعه کنید، به موضوع آب‌بندی بدون فشار تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول اشاره شده است. البته در این میان گاهی استثنا هم وجود دارد. مثلا کمپانی هوندا درباره خودروی سوپر اسپرت آکورا NSX به‌طور کامل توضیح داده که مراحل آب‌بندی این خودرو قبل از تحویل شدن به مشتری و طبق یک قاعده و اصول تخصصی، در خط تولید انجام گرفته و خریداران دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشند. بنابراین حتما به این موضوع توجه داشته باشد که آب‌بندی خودروی صفر کیلومتر الزامی است و برای ۱۰۰۰ کیلومتر اول به هیچ عنوان به دنبال خودنمایی با سرعت و شتاب بالا نباشید. فقط زمانیکه خودروساز به‌طور رسمی اعلام کرد که نیازی برای آب‌بندی موتور خودرو نیست، می‌توان به آن فکر نکرد

شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

http://www.naasar.ir/habib-keshavarz/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *