خانه / بهداشت و سلامت / سلامت عمومی / بیماری ها / ذهن و روان / ۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند

۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند

افسردگی

۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند

بازده/ اکثر ما تقریبا چندین نشانه افسردگی که برای همه مرسوم و رایج است را می شناسیم: یک وضعیت سنگین اندوه و حس درماندگی‌. اما اگر به تازگی معده درد گرفته‌اید یا به طور خیلی ناگهانی فعال شده‌اید چطور؟ آیا ممکن است بدون آنکه بدانید دچار افسردگی شده باشید؟ در این نوشتار با بازده همراه باشید تا ۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند را برای شما بگوییم.
۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند
ریچارد کراویتز استاد پزشکی داخلی دانشگاه کالیفرنیا در شهر دیویس و متخصص تشخیص افسردگی در مراحل اولیه‌ی مراقبت پزشکی می‌گوید، “افسردگی همیشه شبیه اندوه توان‌فرسا و جانکاه نیست. بیماران تمایلی ندارند پزشکان علت علائمی که دارند را “افسردگی” تشخیص بدهند- تا حدودی به خاطر اینکه ممکن است آن را نشانه‌ی نوعی ضعف بدانند، اما تا حدودی هم به خاطر این است که فقط نمی‌خواهند آن علائم را به افسردگی ربط بدهند، همین.”
او می‌افزاید، تشخیص درست مشکل، کلید درمان است چون هرچه سریعتر درمان شوید، راحت‌تر می‌توانید به آن خود شاد و سالم‌تان بازشد. در اینجا ۹ نشانه افسردگی که بسیار عجیب و غریب هستند و دوست دارید بدانید را به شما معرفی می‌کنیم.
نشانه افسردگی۱. درد دارید.
افسردگی و درد در بعضی از مسیر‌های بیولوژیکی و انتقال دهنده‌های عصبی با هم مشترک هستند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند حدود ۷۵% از آدم‌های دچار افسردگی از دردهای مکرر یا مزمن رنج می‌برند. در یک مطالعه‌ در کانادا که در مجله‌ی درد(Pain) چاپ شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که آدم‌های دچار افسردگی چهار برابر بیشتر احتمال دارد نسبت به کسانی که افسردگی ندارند دچار گرفتگی یا از کارافتادگی گردن یا درد قسمت تحتانی کمر بشوند.
گراویتز توضیح می‌دهد، “وقتی در یک وضعیت منفی قرار دارید، مستعد آن هستید که با دقت بیشتری به بررسی بدن خود بپردازید، و بنابراین هر ناراحتی‌ را با شدت بیشتری احساس می‌کنید. (این ۹ حالت یوگا را که به شما کمک می‌کنند علائم افسردگی را از بین ببرید امتحان کنید.) ممکن است متوجه نشانه‌های دیگر افسردگی مثل دل درد و سردرد هم بشوید، یا فقط در کل حساسیت بیشتر نسبت به درد را تجربه کنید
در یک مطالعه‌ی مربوط به سال ۲۰۰۸ دریافتند که وقتی آدم‌های دچار افسردگی انتظار درد را می‌کشند، فعالیت مغزشان عواطف بیشتر و مقابله‌ی کمتری نشان می‌دهد و آنها توانایی کمتری در مواجهه با آسیب وارده دارند.
نشانه افسردگی۲. از شدت چاقی لباس‌تان جر می‌خورد.
این لایه‌ی اضافی از کجا آمده است؟ شاید از تمام آن بستنی‌های آخر شبی که می‌خورده‌اید؟
یا از شام‌های یخ زده‌ای که به علت نداشتن حس و حال خرید یا آشپزی می‌خورده‌اید؟ هرچند غذاهای حاضری می‌تواند سطح ماده‌ی شیمیایی تقویت کننده‌ی مغز، سروتونین، را افزایش دهد در دراز مدت این خوردن هیجانی می‌تواند به افزایش وزن و نهایتا احساس شرم و گناه منجر شود، به علاوه‌ ی این که کاری در راستای درمان علل اصلی افسردگی نمی‌کند. (درباره‌ی این که چطور کاهش وزن شدید هم می‌تواند به افسردگی منجر شود در این لینک بخوانید.)
مطالعه‌ی جدیدی در مجله‌ی Obesity تایید می‌کند که سطوح بالای استرس و افسردگی کم کردن وزن را سخت می‌کند و به همین جهت به استراتژی‌های کارآمد کاهش وزن می‌پردازد.
در آن روی سکه، بعضی از آدم‌ها ممکن است به خاطر اینکه افسردگی اشتها را از بین می‌برد وزن کم کنند.
نشانه افسردگی۳. زود از کوره در می‌روید.
اگر کوچک‌ترین حوادث بد شما را برافروخته می‌کند، یا بدخلقی به حالت عادی جدید شما تبدیل شده است، احتمالا دچار افسردگی هستید.
در یک مطالعه‌ی ۲۰۱۳ که در مجله‌ی JAMA Psychiatry چاپ شده است، گزارش داده شد که ۵۴% آدم‌های دچار افسردگی احساس خشم، بدخلقی، پرخاشگری، بدخویی یا عصبانیت دارند.
سیمون رگو، استادیار روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری در دانشکده‌ی علوم پزشکی آلبرت انیشتن و مدیر آموزش روانشناسی در مرکز پزشکی مونتی‌فیوره می‌گوید، “وقتی از آن طرف بام افتاده باشید (از حس خوب بودن و مثبت بودن خارج شده باشید)، مواجهه‌ی شما با احساسات و حالات منفی – خشم و عصبانیت و بی‌تابی- بیش‌تر است.
درست است که مستقیما در حالت عصبانیت قرار نگرفته‌اید اما مسیر رسیدن به آن‌ مسیری کوتاه است.”
نشانه افسردگی۴. احساس پوچی می‌کنید.
احساس افسردگی می‌کنید؟ بی‌حالی؟ رخوت؟
رگو می گوید، “بیشتر ما انگیزه‌هایی داریم که ما را صبح‌ها از رختخواب بیرون می‌کشد، خواه کار باشد، ورزش، تعاملات اجتماعی، یا درست کردن صبحانه.
اما برای آدم‌هایی که افسرده هستند، این جاذبه‌ها از بین رفته‌اند.” و آن چیزهایی که زمانی موجب اشک یا لبخند می‌شدند حالا دیگر به ندرت تاثیرگذار هستند.
این نوع رفتار زامبی‌ گونه یک نشانه افسردگی بسیار مشخص است، و می‌تواند باعث شود شما سرد، کناره‌گیر، یا غیرصمیمی به نظر برسید، و به همین جهت کسانی را که می‌خواهند به شما عشق بورزند و کمک کنند از خودتان می‌رانید.
نشانه افسردگی۵. حالا سیگار کشیدن‌تان سه برابر شده است.
اگر این روزها میزان سیگار کشیدن‌تان بیش‌تر شده‌است، احتمالا به خاطر چیزی بیشتر از داشتن یک روز بد کاری است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد تقریبا یک سوم آدم‌های مبتلا به افسردگی مشکل سیگار کشیدن دارند.
و هرچند یک نخ سیگار می‌تواند تسکین‌شان دهد، ولی نخ دوم یا سوم می‌تواند احساسات منفی و نشانه افسردگی – عصبانیت، پرخاشگری، اضطراب، و افسردگی بیشتر- را تشدید کند.
نشانه افسردگی۶. به فیس‌بوک چسبیده‌اید…
یا قمار یا خرید… اساسا در هرچیزی زیاده روی می‌کنید، بخصوص به صورت آنلاین.
چند مطالعه بر این امر صحه می‌گذارند که آدم‌هایی که بسیار زیاد آنلاین می‌شوند و تعاملات اجتماعی مجازی‌شان از تعاملات حقیقی بیشتر است، ممکن است افسرده باشند.
آنها ممکن است احساس کنند از مصاحبت واقعی با انسان‌ها محروم شده‌اند و / یا ممکن است از دنیای آنلاین برای فرار از افکار و احساسات‌شان استفاده کنند.
درحالی که اعتیاد به اینترنت و افسردگی جداگانه تشخیص داده می‌شوند اما اغلب با هم همپوشانی دارند.
رگو می‌گوید: “تلاش برای پیشرفت کوتاه مدت یک مکانیسم مقابله‌ای رایج است.”
نشانه افسردگی۷. سرگرم افکار خودتان هستید و از محیط پیرامون‌تان خبر ندارید.
اخیرا زیاد رویاپردازی می‌کنید؟
درباره‌ی اینکه ستاره‌ی سینما بشوید، دیوانه‌وار عاشق شوید، چطور بچه‌ی دوست‌تان از بچه‌ی شما باهوش‌تر است، یا رییس‌تان قصد دارد حسابی از شما انتقاد کند؟
روانشناسان دانشگاه هاروارد نشان داده‌اند که وقتی ذهن‌مان به شدت درگیر لحظه‌ی حال است از همیشه خوشحال تر هستیم، و وقتی ذهن‌مان آشفته و حواس‌مان پرت است، ممکن است خیال‌پرداز، مضطرب یا ناراحت بشویم.
(چگونه- فارغ از این که برنامه‌ی‌تان چقدر احمقانه است- بیشتر حواس‌تان را جمع کنید)
درحالی که رویاپردازی می‌تواند کمک کند راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات پیدا کنید، اما معمولا این حالت به نشانه افسردگی و ناخوشی مربوط می‌شود.
نشانه افسردگی۸. نمی‌توانید تصمیم گیری کنید.
پژوهش دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که ما هر روز بیش از ۷۰ تصمیم آگاهانه می‌گیریم که بیشتر آنها آسان و بدیهی هستند.
چرت بزنم یا بیدار شوم؟ لباس بپوشم یا با پیژامه بمانم؟‌
اش بخورم یا تخم‌مرغ؟ مطالعه کنم یا تلویزیون ببینم؟
رگو می‌گوید، “وقتی افسرده هستیم، آن فرآیندهای شناختی ضربه‌ی بزرگی به ما می‌زنند.
چیزهای کوچکی که معمولا درباره‌شان زیاد فکر نمی‌کردیم ناگهان به تصمیم گیری‌های مهمی تبدیل می‌شوند.
نشانه افسردگی۹. از شانه کردن موهای‌تان دست کشیده‌اید.
حتی اگر شروع نظافت روزمره‌تان کار ساده‌ای بوده باشد، وقتی که افسرده هستید ممکن است حس انجام این کار کاملا از بین برود.
در یک نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴، گزارش داده شد ۶۱% کسانی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند دچار افسردگی هستند.
و هر چه مشکلات دندانی که دارند بیشتر باشد، افسردگی آنها هم بیشتر می‌شود. رگو می‌گوید، “این یک طیف است، غفلت از سلامت جسمی‌ و ظاهرتان فقط وقتی مشکل ساز است که به پریشانی یا اختلال عملکرد می‌انجامد.
” نهایتا، اهمیت ندادن به این که در ظاهر چگونه به نظر می‌رسید یکی از نشانه‌های قوی مشکلاتی که در درون‌تان اتفاق می‌افتد و یک نشانه افسردگی است.

درباره ی شرکت گردشگری سلامت ناسار

همچنین ببینید

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی منبع: سایت چطور اگر نمی‌دانید به تقویت هوش هیجانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *