امروز : چهارشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۷ - 4 ربيع ثاني 1440
شناسه خبر : 4979
  پرینتخانه » استخدام مترجم عربی تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ | 120 بازدید | ارسال توسط :

فراخوان جذب نیروی قراردادی و پروژه‌ای از میان ائمه جماعات

 فراخوان جذب نیروی قراردادی و پروژه‌ای از میان ائمه جماعات دفتر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران جهت تکمیل کادر قراردادی و پروژه‌ای خود از افراد واجد شرایط استخدام می‌کند. به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، مهلت ثبت‌نام در این فراخوان […]

فراخوان جذب نیروی قراردادی و پروژه‌ای از میان ائمه جماعات

 فراخوان جذب نیروی قراردادی و پروژه‌ای از میان ائمه جماعات

دفتر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران جهت تکمیل کادر قراردادی و پروژه‌ای خود از افراد واجد شرایط استخدام می‌کند.
به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، مهلت ثبت‌نام در این فراخوان از شنبه ۱۱ تا ۱۵ دی ماه برگزار می شودـ
همچنین بنابر اعلام دفتر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد، شرایط لازم جهت ثبت‌نام در این فراخوان به شرح زیر است:
۱ـ دارابودن مدرک تحصیلی سطح دو حوزه علمیه
۲ـ  حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۵۰ سال
۳ـ  مهارت کار با رایانه
۴ـ  ترجیحا تلبس دائم به لباس روحانیت
۵ـ  دارای سابقه فعالیت اداری
۶ـ  سابقه فعالیت و امامت در مسجد
۷ـ  عدم اشتغال به امامت دائم (در وعده مغرب) به دلیل اقتضای شغلی

برای ورود به سایت خبرگزاری شبستان کلیک کنید

 

امام جماعت یا پیش‌ْنَماز کسی است که در نماز جماعت جلو می‌ایستد و دیگران به او اقتدا می‌کنند. در فقه، امام جماعت باید واجد شرایطی باشد که بلوغ، عقل و عدالت از مهمترین آنهاست.

در انتخاب امام جماعت، امام معصوم(ع) بر همه مقدّم‌ است و در صورت عدم حضور امام معصوم، امام راتب، امیر منصوب از سوی حاکم عادل، صاحب‌خانه و سادات بر دیگران مقدم‌اند.[یادداشت ۱] همچنین فقیهان متاخر، روحانی بودن پیشنماز را از اولویت‌های انتخاب امام جماعت می‌دانند.
شرایط امام جماعت

در فقه شیعه برای فردی که تصدی امامت جماعت را می‌پذیرد، شرایطی ذکر شده است. این شرایط عبارتند از:

بلوغ.[یادداشت ۲]
عقل.[۱]
عدالت.[یادداشت ۳]
مؤمن (شیعه دوازده امامی) بودن.[۲]
حلال‌زادگی.[۳]
مرد بودن (اگر همه یا بعض مأمومان، مرد هستند).[۴] به قول مشهور، امامت زن برای زن در صورت دارا بودن سایر شرایط امام جماعت، جایز است.[۵]
درست بودن قرائت نماز.[۶][یادداشت ۴]
ختنه بودن.[۷]
اگر مأمومان ایستاده هستند، امام جماعت باید ایستاده باشد.[۸][یادداشت ۵]

کسانی که امامت آنان مکروه است:

حاضر برای مسافر و بر عکس.[۹]
مبتلا به بیماری خوره (جذام) و پیسی (برص).[۱۰]
کسی که حدّ شرعی بر او جاری شده است، پس از توبه.[۱۱]
کسی که به جهت عذری ختنه نکرده است.[۱۲]
اعرابی برای غیر اعرابی به قول مشهور میان متأخّران.[۱۳]
کسی که با تیمّم‌ نماز می‌گزارد برای کسی که با وضو نماز می‌خواند.[۱۴]
کسی که مأمومان از امامت او ناخشنودند.[۱۵]

برخی، امامت اسیر، بافنده، حجامت‌گر، دباغ، حبس کننده ادرار و مدفوع و نیز امامت ناقص[یادداشت ۶] برای کامل و کامل برای کامل‌تر را مکروه شمرده‌اند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.