بادمجون واکس زدن یعنی چهبادمجون واکس زدن یعنی چه

بادمجون واکس زدن یعنی چه ؟

بادمجان واکس زدن اصطلاح عامیانه است و کاربرد زیادی دارد
بادمجون واکس زدن زمانی به کار می رود که کسی به شخص مقابل توجه نمی کند
اگر کسی در زمان حرف زدن مورد بی توجهی دیگران واقع شود می گوید بادمجون واکس نمی زنم
از آنجا که بادمجون سیاه ترین محصول گیاهی است نیازی به واکس زدن هم ندارد بنابراین واکس زدن بادمجون به معنای کار بیهوده کردن است.

همچنین بخوانید : گاو نه من شیرده به چه معناست ؟

بادنجان
بادنجان یا بادمجان، این واژه معرّب «پاتنگان» و «پاتمگان» فارسی است و در فارسی با نام کهپَرَک نیز خوانده می‌شود. بادنجان گیاهی خوراکی از تیرهٔ بادنجانیان است. به نظر می‌رسد که این گیاه بومی هندوستان بوده‌ است.[فا ۱] این گیاه در تمام مناطق گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری رشد می‌کند. ارتفاع آن به ۴۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد.

این گیاه به‌طور گسترده‌ای در آشپزی استفاده می‌شود. بادنجان در پخت غذاهایی مانند کشک بادنجان، خورش بادنجان، دلمه، بادنجان شکم‌پر، و بادنجان شکم‌پر ایتالیایی کاربرد دارد. گیاه بادنجان به عنوان عضوی از سردهٔ بادنجان با گوجه فرنگی و سیب‌زمینی مربوط است.

بادمجون واکس زدن یعنی چه ؟

ارقام مختلف گیاه میوه‌هایی در اندازه، شکل و رنگ‌های مختلف می‌دهند، گرچه معمولاً بنفش هستند. رایج‌ترین گونه کشت شدهٔ ارقام بادنجان در اروپا و آمریکای شمالی تخم‌ مرغی‌ شکل و کشیده‌ است و ۱۲ الی ۲۵ سانتیمتر طول و ۶ الی ۹ سانتیمتر عرض و پوست بنفش تیره دارد.

طیف گسترده‌ای از اشکال بادنجان، با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در هند و دیگر نقاط آسیا رشد می‌کند. ارقام بزرگتر با وزن بیش از یک کیلوگرم در منطقه بین رودخانه‌هایگنگ و یامونا رشد می‌کنند، در حالی که بادنجان‌های کوچکتر در جاهای دیگر یافت می‌شوند. رنگ‌های بادنجان از سفید تا زرد یا سبز، و همچنین بنفش مایل به قرمز و بنفش تیره متفاوتند.

بعضی از ارقام دارای شیب رنگی سفید در ساقه، به رنگ صورتی روشن، بنفش تیره یا حتی سیاه است. ارقام سبز یا بنفش با نوارهای سفید نیز وجود دارد. ارقام چینی معمولاً شکل یک خیار باریک و کمی آویزان هستند. همچنین ارقام آسیایی ژاپنی کشت می‌شوند.

انواع بادنجان عبارتند از:

بادنجان معمولی یا بادنجان آمریکایی با (نام علمی: Solanum melongena L. var. esculentum) شامل جوره‌های سفید با ارقام زیادی است.
بادنجان قلمی (نام علمی: Solanum melongena L. var. serpentinum)
بادنجان پاکوتاه (نام علمی: Solanum melongena L. var. depressum)

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *