جذب بیمار عرب در ایراناستخدام بهیار مسلط به زبان عربی جهت همراهی بیمار پزشک مترجم عربی

جذب بیمار عرب در ایران

اگر به دنبال جذب بیمار عرب هستید ما به شما مشاوره می دهیم

با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹

چند نکته در مورد جذب بیمار عرب در ایران : کشور ما یکی از مقاصد گردشگران درمانی است و در میان گردشگرانی که از کشورهای مختلف دنیا برای درمان، سلامت و جراحی‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند، گردشگران و بیماران عراقی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. این نشان می‌دهد که برای رونق گردشگری درمانی کشور و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در این زمینه باید بتوانیم گردشگران درمانی عراق را به درستی ساماندهی کنیم.

ولی آن دسته از گردشگران و بیماران عراقی که برای درمان به ایران سفر می‌کنند، به شرکت‌های مجاز و معتبر گردشگری سلامت بی‌اعتماد هستند و باور دارند که این شرکت‌ها پول بسیاری از آن‌ها می‌گیرند. بنابراین ترجیح می‌دهند بی‌واسطه به بیمارستان‌ها مراجعه کنند که این موضوع مشکلاتی را برای بیماران و بیمارستان ایجاد می‌کند. در حالی که احتمال دارد این گردشگران و بیماران عراقی به دست واسطه‌هایی بیفتند که انگیزه آن‌ها صرفا سودجویی باشند، راهنمای درستی نباشند، خدمات خوب ارائه نکنند یا بیمار را به مراکز درمانی مناسب معرفی نکنند. یکی دیگر از مشکلات ناشی از حذف شرکت‌های حرفه‌ای توسط گردشگران و بیماران عراقی مساله ترجمه است. ممکن است آنچه از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی به بیمار گفته شده، درست ترجمه نشود و درمان بیمار روند درستی نداشته باشد.
جذب بیمار عرب در ایران

اعتمادسازی به شرکت‌های واسطه‌ای باید در مبدا یا همان کشور عراق و با انجام تبلیغات و آگاهی‌رسانی انجام شود تا بیماران از طریق شرکت‌های گردشگری به مراکز درمانی جذب شوند. چنانچه این خدمات از طریق شرکت‌های معتبر به گردشگران درمانی ارائه شود، مفهوم گردشگری سلامت در کشور استانداردسازی می‌شود و می‌توانیم خود را با کشورهای رقیب همچون ترکیه و هند مقایسه کنیم.
در این کشورها مافیای دلالی بیماران خارجی مهار شده و روی موضوع گردشگری سلامت بطور تخصصی برنامه‌ریزی و کار کرده‌اند. بیمارانی که برای درمان به کشور ما سفر می‌کنند، به درستی نمی‌دانند به کدام بیمارستان و چه پزشکانی مراجعه کنند و نیاز به راهنمایی دارند. آنچه امروز در گردشگری درمانی کشور جریان دارد، این است که بیماران از جمله گردشگران و بیماران عراقی توسط رانندگان تاکسی که نقش واسطه را ایفا می‌کنند و غیرمتخصص هستند، در مرز جذب و راهنمایی می‌شوند. این افراد به زبان عربی تسلط کافی ندارند و اشتباه در ترجمه به اشتباه در تصمیم‌گیری و درمان می‌انجامد و می‌تواند منجر به خطای پزشکی شود.

خدمات شرکت‌های گردشگری به بیماران گسترده است. ترنسفر بیمار از لحظه ورود تا زمان خروج، معرفی و پیگیری درمان در مراکز درمانی مجهز، همراهی مترجمان حرفه‌ای، ساماندهی گردشگران درمانی در یک چرخه درست و برنامه‌ریزی برای گردش همراهان بیمار برخی از خدمات شرکت‌های گردشگری سلامت هستند.
بازاریابی ضعف تاجران ایرانی در عراق

اغلب گردشگران و بیماران عراقی با چند همراه به کشور ما سفر می‌کنند و حضور دائم این همراهان در بیمارستان آن‌ها را خسته و نظم بیمارستان را مختل می‌کند. برنامه‌ریزی مناسب برای همراهان گردشگران و بیماران عراقی از هزینه‌های روانی خانواده بیمار می‌کاهد.

مساله دیگر گردشگران سلامت، بیمه است. یکی از نیازهای گردشگری سلامت کشور این است که برنامه‌ای برای ارائه خدمات بیمه‌ای به آنان وجود داشته باشد. وجود بیمه به جذب بیشتر بیماران خارجی از جمله گردشگران و بیماران عراقی می‌انجامد. می‌توان در این بیمه‌ها تنها بیمارستان‌های دارای مجوز را برای پذیرش و ارائه خدمات با بیمه به آن‌ها معرفی کرد. این باعث می‌شود بیماران به مراکز درست هدایت شوند و ایران را به کشورهای ترکیه و هند ترجیح دهند.
چند نکته در مورد جذب بیمار عرب

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *