منظره منطقه عسیرمترجم عربی در کشور عمان مسقط

فرصت های شغلی در عمان
برای دستیابی به فرصت های شغلی در عمان روی لینک زیر کلیک کنید

فرصت های شغلی در عمان

سایت به زبان عربی است / سایت به روز می شود
کاریابی در کشورهای عربی
کاریابی در عمان
معرفی فرصت های شغلی در کشور عمان
جویای کار در عمان
کارگر ساده در سلطنت عمان
نیروی فنی در عمان

اقتصاد

کشور عمان با ۵٬۵ میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، بیست و دومین کشور در جهان و هفتمین کشور در منطقه خاورمیانه از نظر میزان ذخایر نفت است.

این ذخایر به‌طور عمده در مناطق خشکی شمالی و مرکزی و در میدان‌های کوچک و پراکنده واقع شده‌اند. عمان با تولید حدود یک میلیون بشکه در روز، بیست و پنجمین تولیدکننده نفت خام جهان است. اقتصاد این کشور همانند تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه وابسته به درآمد نفت است. بیش از ۶۷ درصد از درآمد این کشور از صنایع نفت و گاز حاصل می‌شود. هرچند که طبق آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی عمان، در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۶ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور مبتنی بر درآمدهای نفتی بوده‌است. مقصد اکثر محمولات نفت خام صادراتی عمان کشورهای چین، تایلند، کره جنوبی و ژاپن هستند. سامانه خط لوله عمان بیشتر روی تحویل نفت خام به تنها پایانه صادرات نفت این کشور در بندر فحل (میناء الفحل) متمرکز است. مهم‌ترین پروژه راهبردی نفتی این کشور تا سال ۲۰۲۱، طرح احداث یک پالایشگاه ۲۳۰ هزار بشکه‌ای با مشارکت شرکت نفت بین‌المللی کویت (KPI) به ارزش هفت میلیارد دلار، ساخت چندین مجتمع پتروشیمی در مجاورت این پالایشگاه و احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام تا ظرفیت ۲۰۰ میلیون بشکه در منطقه الدقم است.[۱۵]

کالاهای صادراتی مهم عمان شامل نفت خام، صادرات مجدد کالا، ماهی، فلزات و پارچه است و کالاهای وارداتی مهم آن نیز شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای صنعتی مواد غذایی و روغن صنعتی است.


آموزش زبان عربی در منزل ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ انتشار کتاب های ویژه آموزش زبان عربی به نوجوانان ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ راه اندازی آموزش زبان عربی برای اولین بار ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ بهترین سن برای یادگیری زبان چه زمانی است ۱۳۹۷/۰۸/۱۶ مشاهده و دانلود فایل ویدیویی آموزش زبان عربی به لهجه عراقی ویژه زائرین اربعین ۱۳۹۷/۰۸/۰۳ تشکیل اتحادیه آموزش عربی به کشورهای اسلامی غیرعرب زبان

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

One thought on “فرصت های شغلی در عمان”
  1. سلام علیکم ، دو نفر آماده کار در عمان ، ۱- فوق لیسانس مهندسی برق الکترونیک با سوابق پردازش تصویر و پژهش ، مجرد ۲۹ سال مرد زبان دوم انگلیسی .
    ۲- دکترای الهیات و معارف اسلامی عضو هیات علمی دانشگاه جهت تدریس و پژوهش در دانشگاه عمان یا لبنان زبان دوم عربی . ۰۹۳۵۴۴۷۷۰۱۰ متشکرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *