استخدام بازاریاب مسلط به عربی - مترجم عربی - فروشاستخدام بازاریاب مسلط به عربی - مترجم عربی - فروش - کامپیوتر - لب تاب

فرق بازاریابی و بازارسازی
قبل از بررسی این موضوع باید بازارسازی را تعریف کرد

بازارسازی چییست ؟
بازارسازی به این معنی است که در گسترش بازار کار خود اقدام به جذب مشتری‌های بالقوه کنیم. از سوی دیگر در بازارسازی به دنبال برخی تمایزها هستیم که ضمن حفظ بازار، آنها را از سایر بازارها متمایز کرده تا مشتری‌های بالقوه را به سمت بازار بکشانیم.وی ادامه داد: در بازارسازی به دنبال جذب بازارهایی هستیم که تا به حال نداشته‌ایم و در آن بر اساس ایجاد خدمات و تولید کالاهای جدید به سمت تصاحب بازار جدید می‌رویم. به طور معمول در بازارسازی باید در آن بخش از بازار که از آن برخوردار نبودیم فهمی ایجاد کنیم که پیش از این از آن ما نبوده است.
تبلیغ در شبکه های تلویزیونی عربی
فرق بازاریابی و بازارسازی
در تفاوت بازارسازی و بازاریابی می‌توان این‌گونه مثال زد که شرکت سامسونگ کره برای ورود به بازار امریکا و بازارسازی در آن و برای اینکه بتواند با شرکت اپل که سهم قابل توجهی از بازار امریکا را در دست دارد، رقابت کند برای جلب توجه صاحبان «آی‌فون» در امریکا، به آنها امکان استفاده رایگان یک ماهه از گوشی‌های موبایل گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶پلاس را می‌دهد تا با این استراتژی وارد فضای مشترک بازار تلفن‌های همراه امریکا و افزایش سهم فروش خود شود.
بعد از اینکه این استراتژی بازارسازی موفق می‌شود نوبت به بازاریابی می‌رسد. بعد از اتمام دوره یک ماهه و تحلیل میزان مشتریان ارجاعی از اپل به سامسونگ، مشخص شد در این مرحله فعالیت‌های بازاریابی برای حفظ این مشتریان نتیجه‌بخش بوده است. بنابراین می‌توان گفت بازارسازی مقدم بر بازاریابی است.
بازاریابی به معنی قدیمی آن، فقط «فروختن»، معنی و تعبیر می‌شود و در معنای جدید به مفهوم تأمین نیازهای مشتری است.نوروزی تصریح کرد: این در حالی است که بازارسازی فعالیتی است که در آن، پیشنهادهای فروش و خرید گوناگونی در قیمت‌های مشخص ارائه می‌شود و بدین وسیله بازار را آماده معامله با آن قیمت‌ها در زمان معاملات می‌کند. به همین ترتیب بازارساز نیز به معامله‌گری گفته می‌شود که پیشنهادهای دو طرفه خرید و فروش را ارائه می‌کند و بازاری دو طرفه برای سهم مورد نظر به وجود می‌آورد.
از تفاوت‌های دیگر بازاریابی و بازارسازی این است که در بازاریابی تمرکز بیشتر بر فروش کالای موجود است اما در بازارسازی واحدهای مختلف بنگاه مانند واحدهای تحقیق و توسعه به دنبال تهیه چک لیست نیازهای مشتریان و حتی پیش‌نیازهای مشتریان بازار آن صنف‌اند و زمانی که بازارسازی انجام شد نوبت به بازاریابی می‌رسد؛ به بیان دیگر بازارسازی یک گام قبل‌تر از بازاریابی است و مهم‌تر از آن، چراکه اگر بازارسازی به صورت صحیح انجام نشود بازاریابی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار

مدل ۴P برای بازار سازی وجود دارد :

الف : محصول خوب Product

ب : قیمت مناسب price

ج : توزیع بموقع Place

د : تبلیغ بجا Promation

بایستی این چهار عامل را طوری ترکیب کنیم که مورد قبل مشتری قرار گیرد .

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *