معتنا به یعنی چهمعتنا به به چه معناست

معتنا به یعنی چه ؟

عبارت متنابه یا معتنا به را زیاد می شنویم
این عبارت به چه معناست ؟
ریشه آن از چه زبانی است ؟
معتنا به ( معتنی به ) در اصل واژه ای عربی است و به معنای زیاد، قابل توجه ، قابل اعتنا و … است
معتنا به به معنای چشمگیر

همچنین بخوانید : ارزش قائل شدن یا غائل

متنابه یعنی چه
شکل صحیح معتنی به
معتنا به در متن
در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مروری بر دستاوردهای انقلاب عظیم مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی، واقعیت‌های قابل توجهی را در برابر چشم ناظران قرار خواهد داد.

یکی از ابعاد معتنا به دستاوردهای چهل ساله انقلاب، پیشرفت‌های شگرف علمی دانشمندان و نخبگان است. اینفوگرافیک “چهل سال صعود” که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است با نگاهی مستند به دستاوردهای علمی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.
در ادامه جناب آقای الله اکبری مسوول صندوق قرض الحسنه شهید مدرس طلاب و فضلای کاشمری با اشاره به وضعیت سخت معیشتی طلاب گزارشی از وضعیت صندوق و مسایل آن و لزوم و نیاز ویژه تاسیس و ادامه حیات صندوق و… دادند و به ائمه جمعه و بزرگان حوزه اهل کاشمر در قم و کاشمر و سایر شهرها پیشنهاد دادند تا به صندوق کمک نمایند… ائمه جمعه و مدیران حوزه هرکدام مبلغی معتنا به را بلاعوض یا بصورت امانت در اختیار صندوق بگذارند برای اعطای وام به طلاب و فضلای کاشمری و رفع مشکلات و نیازهای مالی و…

ایذاء غیر معتنابه نمی تواند ملاک جواز مهندسی ژنتیک حیوانات باشد

«حجت الاسلام محمدرضا جباران» با بیان این که هیچ ترازویی برای تعیین میزان درد در حیوانات وجود ندارد، گفت: نمی توان معتنا به نبودن ایذاء را ملاک جواز مهندسی ژنتیک بر روی حیوانات دانست .

حجت الاسلام جباران، عضو هیأت علمی گروه اخلاق اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عصر امروز در نشست تخصصی ملاحظات اخلاقی در روش های تولید و بکارگیری حیوانات تراریخته که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: مهندسی ژنتیک در جهان امروز ضروری است ولی از طرف دیگر نمی توانیم ملاحظات اخلاقی این موضوع را نادیده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بهره برداری از حیوانات تراریخته هم بهره برداری از حیوانات تولید شده از مهندسی ژنتیک است و هم حیواناتی است که خلقت طبیعی دارند و در مهندسی ژنتیک مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین باید هر کدام از این دو را به صورت جداگانه مورد بحث قرار داد.

معتنا به یعنی چه

معتنا به به زبان انگلیسی

معتنا به به زبان عربی

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *