سقف شیشه ای پژوگلس روف چیست

گلس روف چیست

سقف شیشه ای سا گلس روف یا سقف پانوراما یک آپشن جذاب و لذت بخش برای هر خودرویی به شمار می رود، این سقف برای بار اول از طرف کمپانی شورولت طراحی شد و این کمپانی پرطرفدار در سال ۲۰۰۸ میلادی و در یکی از خودروهای خود با نام کروز از سقف پانوراما استفاده کرد.
بر اساس تصاویر منتشر شده از خط تولید و کارخانه ی ایران خودرو در جاده مخصوص تهران-کرج، تعدادی پژو ۲۰۷i و پژو ۲۰۷i صندوقدار نیز با سقف شیشه ای (Glass Roof) تولید شده اند. این سقف های شیشه ای که به اصطلاح سقف پانارومیک و یا مونروف شناخته می شود، قابلیت بازشو ندارد و تنها راننده و سرنشینان می توانند از سقف هم دیده به بیرون داشته باشند.
اما نحوه طراحی سقف پانوراما طوری هستش که از قسمت جلو سقف خودرو تا به آخر سقف کشیده شده تا سرنشینان خودرو(چه سرنشینان جلو و چه سرنشینان عقب) بتوانند که دید کاملی را داشته باشند. درباره نحوه باز و بسته شدن سقف پانوراما هم باید بگم که در بعضی از مدل ها باز و بسته شدن به صورت کامل انجام می پذیرد و در برخی دیگر از مدل ها باز و بسته شدن به صورت نیمه کامل میسر خواهد بود. در کل سقف پانوراما متشکل از دو سانروف است که یک سانروف برای عقبی ها و آن یکی هم برای سرنشینان جلو قرار داده شده است.

یکی از نکات مهم درباره این سقف جنس آن است، لذا درباره ی جنس سقف پانوراما باید گفت که جنس سقف مذکور کلا شیشه ای است(شیشه سخت) یعنی قطر شیشه هردو سانروف ۵ سانتی متری می باشد. در ضمن در سقف پانوراما پلی کربنات وجود دارد که این پلی کربنات کمک می کند که ۶۰% انرژی خورشید به خودرو شما ورود کند، و به طور کامل از ورود اشعه UV جلوگیری می کند.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *