گردشگری علمی در ایرانگردشگری علمی چیست

گردشگری علمی چیست : گردشگری علمی نوعی از گردشگری است که محققان یا دانشجویان دیگر کشورها جهت گذراندن دوره های تحصیلی بالاتر یا شرکت در همایش بین المللی به کشوری دیگر سفر می کنند. برای مثال اگر یک محقق برای شرکت در کنفرانس بین المللی از ایران به آلمان سفر کند این را گردشگری علمی می نامند.
گردشگری علمی سفر گروهی از دانشمندان همراه با بررسی و اکتشافات علمی است و شامل کار و فعالیت دانشمندان و کارشناسان در سای موضوعات و حوزه های علمی است؛ یا فرصتی است که طی آن یک متخصص می تواند برای مدتی کوتاه در موسسات یا آزمایشگاه های تحقیقاتی دیگری جدا از محیط های کاری و علمی خود کار کند. گردشگری علمی شاخه ای از گردشگری است و دارای شاخه های متنوعی می باشد. که نوع اول آن عبارت است از این که فرد برای گذراندن دوره علمی و عملی مجبور است از خانه و کاشانه خود مدتی دور باشد. مانند اندیشمندانی که به دنبال فسیل ها هستند و یا دانشمندانی که برای برسی خاک در مناطق مختلف حضور می یابند. نوع دوم آن است که فرد برای شرکت در کارگاه های آموزشی که توسط مراکز علمی معتبر داخلی و یا خارجی برگذار می شود شرکت می نماید. نوع سوم این است که فرد برای حضور در همایش های علمی در داخل و یا در خارج از کشور حضور می یابد و نوع چهار برای خرید منابع علمی در جشنواره ها شرکت می کند و نوع پنجم برای بازدید از مراکز علمی در قالب اردو شرکت می کند.
گردشگری آموزشی و علمی و گردهمایی
گردشگری علمی چیست

بازاریابی در عراق

این نوع گردشگری ها به منظور تحقیقات یا شرکت در همایش های علمی است.در ایران سالانه هزاران سمینار و دوره آموزشی برگزار می شود اما تنها تعداد کمی از آنها در سطح بین المللی است و از این نظر تعداد اندکی از جهانگردان و یا محققان را به خود جلب می کند. علاوه بر آن به دلیل وجود رویکردهای ایدئولوژیکی در دانشگاه های ایران و نیز فاصله علمی، تحقیقاتی آن با کشورهای پیشرفته و شرایط خاص اجتماعی، تعداد دانشجویان خارجی در ایران رقم بسیار ناچیزی را تشکیل می دهد.
گردشگری علمی چیست

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *