یلوپیج چیست ؟یلوپیج عراق

یلوپیج چیست ؟
مفهوم یلوپیچ یا همان صفحات زرد به سال ۱۸۸۳ می‌رسد. هنگامی که یک کارگر چاپخانه در آمریکا مجموعه‌ای از شماره تلفن‌ها را به جای کاغذ سفید بر روی کاغذ زرد چاپ کرد. yellow pages

دانلود جدیدترین نسخه یلوپیج عراق از اینجا

اما امروزه اصطلاح یلوپیچ در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک دایرکتوری کامل و جامع از شماره تلفن کسب‌وکارهای مختلف به حساب می‌آید.

در بلژیک، اسلواکی، جمهوری چک، جمهوری ایرلند، هلند و رومانی صفحات زرد به عنوان کتاب اول شناخته می‌شود. در اتریش و آلمان به عنوان Gelbe Seiten، در سوئد به عنوان Gula Sidorna و در کشورهای دیگر نیز به عناوینی مشابه همین‌ها که ذکر شد، نامیده می‌شود اما آن‌چه که مهم است، کاربرد یلوپیچ‌هاست.

یلوپیچ‌ها فهرستی از کسب‌وکارهای محلی براساس حروف الفبا و به صورت مجزا برای هر منطقه جغرافیایی به شهروندان ارائه می‌دهد. عمده تمرکز و تقسیم‌بندی یلوپیچ‌ها طبق عرف و تاریخچه آن‌ها براساس شماره تلفن‌هاست اما گاهی دیده می‌شود که برخی ناشران بر روی جمعیتی خاص یا کسب‌وکاری مشخص تمرکز می‌کنند.

یلوپیچ‌ها معمولا سالیانه منتشر شده و به صورت رایگان نیز پخش می‌شوند. اکثرا لیستی ساده با کاربری آسان دارند و عمده راه درآمد آن‌ها از طریق تبلیغاتی است که در به وفور در آن‌ها چاپ می‌شود. و چه چیزی بهتر از این موقعیت برای صاحبین کسب‌وکار؟

مردم معمولی از یلوپیچ‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کسب‌وکارهای موردنیاز خود در سطح شهر استفاده می‌کنند و صاحبین کسب‌وکار و تجار نیز با استفاده از کادر تبلیغات موجود در آن، به عنوان محلی برای معرفی خود و تجارتی که به آن مشغولند.
یلوپیج چیست
منظور از یلوپیج
دانلود یلوپیج عراق


اعزام مترجم همزمان عربی

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *