بازاریابی در کشورهای عربی

بازاریابی در کشورهای عربی
اگر به دنبال بازاریابی در کشورهای عربی هستید با ما تماس بگیرید
بازاریاب های ما اصالتا عراقی و ساکن این کشور هستند و با روش های مختلف بازاریابی آشنایی دارند. شناخت بازاریاب های ما از بازار عراق و ارتباط مستقیم با تاجران عراقی فرصت مناسبی برای معرفی کالا و خدمات شما در بازار عراق است. با ما تماس بگیرید

۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹

اگر به دنبال استخدام نیروی مسلط به زبان عربی جهت بازاریابی هستید با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹


امکان ارتباط از طریق واتساپ
متخصصان شرکت ناسار آشنایی کاملی با فضای کشورهای حوزه خلیج فارس دارند و می توانند در زمینه بازاریابی محصولات به شما کمک کنند.
خدمات بازاریابی به زبان عربی
بازاریاب مسلط به زبان عربی
بازاریابی تلفنی
بازاریابی در فضای مجازی
بازاریابی در کشورهای عرب زبان از جمله عراق ، عمان ، سوریه ، امارات ، کویت

شرکت ناسار ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با ترجمه و تجارت با کشورهای عربی
ترجمه متن عربی
اعزام مترجم عربی
مشاوره تجارت با عراق
معرفی محصولات
ترجمه کاتالوگ به عربی

راهنمای تجارت با عراق ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ترجمه به زبان عراقی ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ما که هستیم و چه خدماتی ارائه می دهیم ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ فروشنده مسلط به عربی ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ترجمه متن پزشکی به عربی ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ مرکز ترجمه عربی ناسار

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing): بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید ابتدا اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.

العلاج فی إیران

بازاریابی یکی از وظایف سازمانی و مجموعه‌ای از فرایندهای مرتبط با خلق ارزش، اطلاع‌رسانی درباره‌ی آن ارزش و تحویل آن به مشتریان است.

بازاریابی هم‌چنین مدیریت ارتباط با مشتریان را، به شکلی که منافع سازمان و ذی‌نفعان آن را تأمین کند، شامل می‌شود.
تعریف بازاریابی کاتلر

اگر حوصله‌ی جزئیات تعریف‌های آکادمیک را نداشته باشید، می‌توانید تعریف کاتلر از بازاریابی را بخوانید و به خاطر بسپارید.

تعریفی ساده و زیبا که می‌توان آن را کمی عملیاتی‌تر هم دانست.

فیلیپ کاتلر که کتاب مدیریت بازاریابی او، یک منبع و مرجع معتبر جهانی برای آموزش بازاریابی است، بازاریابی را به صورت زیر تعریف می‌کند:

بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش،

با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود است.

بازاریابی، نیازها و خواسته‌های تأمین نشده را تشخیص می‌دهد؛

بازارِ آن‌ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوه‌اش را برآورد می‌کند.

مشخص می‌کند که کدام بخش از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند؛

و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می‌کند.
جایگاه برندسازی و تبلیغات، در تعریف بازاریابی کجاست؟

برای کسانی که علاقه و تعصب ویژه روی برندسازی و تبلیغات دارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا در تعریف بازاریابی،‌ اشاره‌ای به این دو حوزه‌ی مهم نشده است.

در پاسخ باید گفت: در این‌که برندسازی و تبلیغات، زیرمجموعه‌ی مدیریت بازاریابی است، تردیدی نیست.

اما این دو مفهوم زیر عنوان Communicating (ارتباط و ارسال پیام) جا گرفته‌اند. به عبارت دیگر، تبلیغات و برندسازی، از جنس برقراری ارتباط با مشتری (یا بازار هدف) و ارسال پیام درباره‌ی ویژگی‌های کسب و کار، محصولات آن و نیز پیشنهادهای ارزشمند برای مشتری است.
آیا فروش زیرمجموعه مارکتینگ محسوب می‌شود؟

گاهی اوقات، اصطلاح بازاریابی (یا مارکتینگ) چنان به شکل عمومی مورد اشاره قرار می‌گیرد که فروش را هم شامل می‌شود.

اما اگر بخواهیم دقیق باشیم، بهتر است فروش (Selling) را جدای از بازاریابی (Marketing) در نظر بگیریم.

در کتاب‌های بازاریابی هم، معمولاً اگر اشاره‌ی مختصری به فروش می‌شود، بیشتر بحثِ سیستم فروش است و نه فروشندگی.

کاتلر هم در کتاب بازاریابی خود با حجم بیش از هشتصد صفحه، بحث فروش را صرفاً به عنوان یک موضوع فرعی در انتهای فصل Communication مطرح کرده و اگر اشارات او به سیستم فروش را جدا کنیم، اشاره‌های بسیار محدودی به بحث فروش شخصی و آموزش فروش در کتاب او باقی می‌ماند.

بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است فروش و فروشندگی را بیشتر زیرمجموعه‌ی مذاکره فرض کنیم تا مدیریت بازاریابی.

lما این بحث را به تفصیل، یک بار با عنوان تفاوت ویزیتور و بازاریاب و یک مرتبه هم در مرور مقاله‌ی نزدیک بینی بازاریابی (نوشته‌ی تئودور لویت) مطرح و بررسی کرده‌ایم.

مقاله‌ – تاریخچه تعریف بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا

مقاله‌ی زیر، تاریخچه تعریف بازاریابی را از اوایل قرن بیستم تا قبل از آخرین تعریف (۲۰۰۷) مرور می‌کند و در صورت تمایل می‌توانید فایل PDF آن را دانلود کرده و مرور کنید:

The American Marketing Association Definition of Marketing (PDF)

۱۳۹۸-۰۲-۰۷Hkesha


شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آگهی استخدامی بانک پاسارگاد + رشته عربی

ی اردیبهشت ۱ , ۱۳۹۸
استخدام رشته عربی در بانک پاسارگاد + رشته های دیگر سامانه دعوت به همکاری بانک پاسارگاد (HRM) – شرایط و ضوابط شغل منشی خانم ها متولد ۱۳۷۱-۰۱-۰۱ به بعد ، آقایان متولد ۱۳۶۹-۰۱-۰۱ به بعد (درخصوص متقاضیان فوق لیسانس، شرایط سنی با دوسال اختلاف از شرایط سنی قیدشده نیز قابل […]
استخدام رشته عربی در بانک پاسارگاد

خدمات شرکت ناسار