ارزیابی سطح قواعد عربیارزیابی سطح قواعد عربی

ارزیابی سطح قواعد عربی

با شرکت در امتحان آنلاین و مجازی زیر می توانید در سطح تسلط خود بر قواعد زبان عربی را ارزیابی کنید

این آزمون برای ارزیابی صرف و نحو کاربردی است و مباحث تئوری در آن مطرح نشده است
به نظر ما شیوه ارزیابی صحیح صرف و نحو به همین شکل است

برای ورد به آزمون اینجا کلیک کنید

همچنین برای ارزیابی سطح ترجمه خود در آزمون زیر شرکت کنید

برای ورود به آزمون اینجا کلیک کنید


نحو یا جمله‌شناسی به دانش مطالعهٔ قواعد مربوط به نحوهٔ ترکیب و در کنار هم آمدن واژه‌ها به‌منظور ایجاد و درک جملات در یک زبان اطلاق می‌شود.

این شاخهٔ مهم از دستور هر زبان، نظام‌مندی و خلاقیت فراوانی را طلب می‌کند. درست است که انسان‌ها می‌توانند مجموعه کلمات یک جمله را با ترتیب گوناگونی در کنار هم قرار دهند، ولی تمامی آن‌ها جملات معنی‌دار نخواهد شد.

مرد خرید کتاب را.
مرد کتاب را خرید.

در اینجا، جملهٔ اول غیرمجاز است از نظر زبان فارسی و بر اساس گرامر زبان انگلیسی مرتب شده‌است (.He bought the book)؛ ولی، دومی، که درست همان مجموعهٔ کلمات را داراست، ساختاری قابل قبول از نظر قواعد و دستورهای نحویِ زبان فارسی دارد.

دستور زبان یا گِرامِر (زبان یونانی باستان: γραμματική) مجموعه قوانین و ضوابط حاکم بر ساختار واژه‌ها، جمله‌ها، واج‌ها و آواها و معناها در زبان است. به عبارت دیگر؛ دستور زبان مجموعه قواعد و آیین‌هایی است که اهل زبان آن‌ها را به‌طور قراردادی و دسته‌ایی، مجموعه‌ای (همکاری دسته جمعی)، و تکاملی (نقاشی، خط میخی و…) فراگرفته و زبان‌ آموزان، برای درک بهتر گفتار و نوشتار اهل زبان، آن را می‌آموزند.[۱] در تقسیم‌بندی‌های سنتی، دستور زبان به‌ طور کلی از دو شاخه‌ی واژه‌شناسی (صرف) و جمله‌شناسی (نحو) تشکیل شده‌ است. صرف و نحو با هم دستورِ یک زبان را تشکیل می‌دهند؛ ولی امروزه دستور زبان را، که زیرشاخه‌ای از دانش زبان‌شناسی به‌شمار می‌آید، دارای بخش‌های آواشناسی، واج‌شناسی، صرف، نحو و معناشناسی می‌دانند.

امتحان آنلاین صرف و نحو

امتحان آنلاین ترجمه عربی

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *