اکس کسی بودن یعنی چهاکس کسی بودن یعنی چه

اکس کسی بودن یعنی چه

اکس به چه معناست و اکس فرند چه نوع دوستی است
شاید از دوستان خود شنیده باشید که می‌گویند فلانی اکسم بود.این اکسم به چه معنی هست؟ به دوست قبلی و رابطه عاطفی با فردی که در گذشته بوده و حالا تمام شده است در اصطلاح زبان انگلیسی ex-friend می گویند. پیشوند ex به معنی «قبلی» هست و اکس فرند «ex-friend» به معنی «دوست قبلی» است.

دوست خوب بودن بر خلاف تصور بقیه اصلا کارآسانی نیست . به این معنا که باید برای آن وقت و سرمایه گزاری داشته باشید تا بتوانید در ذهن دوستتان ماندگار شوید اما شاید این پتانسیل و خواسته در ما وجود داشته باشد اما ندانیم که چگونه باید این کار را انجام دهیم . در این قسمت از نمناک راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق آن بتوانید یک دوست خوب باشید .
. به قول هایتان وفادار باشید :

هرگز قولی را به دوستتان ندهید که نتوانید به آن عمل کنید . اگر به او قول داده اید که در شرایط سخت کنارش هستید ، حتما این کار را انجام دهید . اگر نتوانستید به قول خود وفا کنید ، حتما راهی برای جبران کردن پیدا کنید مثلا یک عذرخواهی و یک کادوی کوچک می تواند دل او را شاد کند. مطمئن باشید که هیچ کس کامل نیست و هر کس ممکن است در زندگی با این بد قولی ها روبرو شود اما نباید بد قولی را به یک عادت در خود تبدیل کنید .

اگر حس کردید که دوستتان به شما اعتماد ندارد ، هنگام قول دادن صدای خود را پایین بیاورید ، در چشمان او نگاه کنید و واضح و شمرده حرف بزنید تا مطمئن شود که قصد دارید واقعا آن کار را انجام دهید و فقط حرف نمی زنید .

۲٫ وابسته باشید :

وابستگی دو دوست به یکدیگر یکی از مهم ترین جنبه های دوستی خوب و پایدار می باشد. دوست شما نیاز به حمایت در شرایط سخت دارد. هیچ کس دوست ندارد با کسی دوست باشد که برایش هیجانی ندارد .

بسیار سخت است که به کسی اعتماد کنیم که راه اعتمادی را برای ما باز نکرده است . همیشه حقیقت را بگویید، حتی اگر تلخ است که با این کار اعتماد طرف مقابل را بیشتر جلب می کنید اما مراقب باشید که لحنتان تند و تیز نباشد .

۳٫ زمانی که مرتکب اشتباهی شدید ، معذرت خواهی کنید :

اگر می خواهید که دوستانتان به شما اعتماد کنند، باید توانایی پذیرش اشتباه خود را داشته باشید. زمانی که عذرخواهی می کنید نشان می دهید که کاملا برای یک دوستی پایدار به بلوغ رسیده اید و در نتیجه دوست شما بیش از همیشه به داشتن تان افتخار می کند. عذرخواهی را از ته قلبان انجام دهید و فقط گفتاری نباشید و سوء تفاهم را با دقت برطرف کنید.

اکس کسی بودن یعنی چه

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *