بهداد اقبالی کیست ؟بهداد اقبالی کیست ؟

بهداد اقبالی کیست ؟
بهداد اقبالی ۴۶ ساله است و در ایران به دنیا آمده است. به نوشته فوربز، پدر و مادرش در سال ۱۹۸۶، در ده سالگی او را با ویزای توریستی به آمریکا فرستادند تا از سربازی دور نگه دارند. در آن زمان ایران و عراق در جنگ بودند.

او از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فارغ‌التحصیل شد و تا پیش از تاسیس شرکت اصلی‌اش، کلی‌یرلیک کپیتال، ریاست، حضور در هیات مدیره و سهام‌داری شرکت‌های مختلفی را در کارنامه داشت.

همچنین بخوانید: سالار عظیمی کیست؟

اقبالی همراه با جو فلیسیانو شرکت کلی‌یرلیک را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد. به نوشته فایننشال تایمز، گردش مالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۵ میلیارد دلار بوده است. بیشتر فعالیت‌های این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در فن‌آوری، نرم‌افزار و همچنین صنایع مختلف در بخش انرژی است.
به نوشته نشریه فوربز، این میلیاردر آمریکایی بیش از«۳ میلیارد دلار ثروت دارد و هشتصد و شصت و ششمین» ثروتمند جهان است. در واقع طبق آمار این نشریه، او از ثروتمند‌ترین ایرانی‌تبارهای دنیا پس از پی‌یر امیدیار، بنیان‌گذار شرکت ای‌بی است.
بهداد اقبالی در سال ۲۰۰۶ همراه با خوزه ای. فلیسیانو (Jose E. Feliciano – که هم‌رتبه‌ی اقبالی در فهرست فوربس ۴۰۰ نیز است)، شرکت Clearlake Capital Group LP را تأسیس کرد. این شرکت سهامی خاص در سانتا مونیکا، کالیفرنیا مستقر است.

بهداد اقبالی کیست ؟

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *