دانلود رمان أرنی أنظر إلیک خولة حمدیدانلود رمان أرنی أنظر إلیک خولة حمدی

دانلود رمان أرنی أنظر إلیک خولة حمدی
این دانلود یکی از جدیدترین و مشهورترین رمان های خولة حمدی است

برای دانلود اینجا کلیک کنید

برای معرفی این رمان به زبان فارسی اینجا کلیک کنید

شاید بتوان نخستین داستان رسمی خانم خوله حمدی را داستانی بدانیم که با متنی روان و مقداری نگاه عاشقانه و لطیف نوشته شد و توانست به واسطه آن، تحسین بسیاری از خوانندگان را برانگیزد که آن را داستانی شایسته تقدیر و تمجید دیدند و در مقابل، گروهی دیگر آن را ساده و با روند رخدادهای غیرواقعی دانستند، هرچند که نویسنده، این رمان را تحت عنوان «برگرفته از رخدادهای واقعی» در قالبی جذاب گنجاند.

۳۸۸ صفحه، زندگی «ندی» را روایت می‌کند، دختری یهودی که با خانواده خود زندگی می‌کند و پس از گم شدن پدر مسلمانش، خود را در مسیر آشنایی با دین پدرش می‌بیند، هرچند که مادر یهودی‌اش بسیار در این باره سخت‌گیر است، اما در نهایت، ندی مسلمان می‌شود و به مبلغی در داخل خانواده خود تبدیل می‌شود.

رخدادهای این روایت با اشاره‌های روشنی درباره دین یهود در تونس و جهان عرب همراه است و در آن به نقش مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی، نبردها و شهادت‌های تاریخ و تحولات وضعیت کنونی به علاوه داستان‌های زنده و روابط انسانی پرداخته می‌شود. آمیخته‌ای از تفکرات فلسفی عمیق در دین که با ثبات و اطمینان به قفسه‌های کتابخانه‌ها راه پیدا کرد.

در نخستین آثار بسیاری از نویسندگان، نشانه‌های «‌ترس ورود زودهنگام به نویسندگی» دیده می‌شود و برخی دیگر هم نخستین آثارشان به منزله تمرین در این مسیر است، اما مسیر نگارش خوله حمدی به گونه‌ای است که او را حامل امتیازات عمق و متانت روشی معرفی می‌کند که او را به یکی از بانوان داستان نویسی تونس تبدیل کرد. این رمان با ترجمه‌ای از اسماً خواجه زاده به فارسی نیز منتشر شده است.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *