کسخل یعنی چهکسخل یعنی چه

کسخل یعنی چه کسخل به چه معناست ؟
هر چند این واژه ظاهرا معنای زننده ای ندارد ولی
در زمانهای قدیم که وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی وجود نداشت وقتی خبری می شد تعدادی از جارچیان طبلهای بزرگی به نام کوس به دست میگرفتند و بر آنها می کوبیدند. مردم با شنیدن صدای کوس در میدان شهر جمع می شدند و خبر به ایشان ابلاغ می گردید. گاهی پیش می آمد که برخی افراد مردم آزار بیهوده بر کوس میزدند و مردم را بی دلیل به میدان می کشاندند. در این مواقع کسانی که در میدان یا نزدیک به آن بودند دهان به دهان به دیگران اعلام میکردند که کوس زنان خل هستند و کوس بی دلیل میزنند. رفته رفته عبارت کوس ِ خل در اشاره به این گونه کوس زنی باب شد.
امروزه کوس خل به شخص سفیه و کم عقلی اطلاق می شود که کارهای بی معنی و خنده دار انجام می دهد

کسخل به چه معناست ؟

کسخل یعنی چه

همچنین بخوانید: فحش های کوچه بازاری همراه با معنا

کُسخُل

به معنای احمق است.واژه اسکل يا اسگل هم به همین معنا بکار می رود.

این کلمه فحش نیست و اصلا هیچ ربطی هم به خانم ها هم ندارد!!!

زمان قدیم وقتی می خواستن یه خبری رو توی شهر اعلام کنن با یه طبل هایی به اسم “کوس” مردم رو دور خودشون جمع می کردن و خبر رو می دادن بعد همیشه یه احمق هایی هم بودن که از نظر عقلی مشکل داشتن و می اومدن و این طبل هارو می زدن و مردم رو به اشتباه می انداختن و مردم هم اهمیت نمی دادن و می گفتن بی خیال کوس خله اس …

از اون روز دیگه جا می اوفته هر احمقی که می بینیم می گیم این کس خله .

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

2 thoughts on “کسخل یعنی چه ؟”
  1. اين تحليل بدون سنده و ساختگي به نظر مي رسه. يا كسي خواسته با اين ريشه يابي فيلممون كنه يا معتقده كه زبان اساساً يك موجوديت منزه داره. نه عزيزم زبان و ادبيات هم شامل واژه ها و زبانزد هاي فاخره هم واژه هاي ركيك و هم اصطلاحات كوچه بازاري. مجموعه ي اينها فرهنگ عامه رو تشكيل ميدن.

  2. هر چی توی واتساپ برای هم میفرستید رو در رسانه منتشر نکتید . یه عده میشینن شب دور بساط به این فکر میکنن که چطور ملت رو فیلم کنن برای خودشون ریشه شناسی میکنن . فرض کنید یک واژه از دو جز الف و ب تشکیل شده. واِژه های دیگری هم با همان جز ثابت الف هست ولی جز دوم فرق میکنه. مثلا د و ه و ی . به اینصورت : الف+ ب : واِژه ۱ / الف +ج : واِژه ۲ / الف + د : واژه ۳ / شما اگر برای بخش الف یک ریشه یابی زبانی کردید همون رو باید به کل مشتقات هم تعمیم بدید . نه اینکه یه جا الف به معنای کوس باشه جای دیگه الف به معنای کرسی . / شک ندارم شما دانشجوی دکترای زبان عربی که هیچ اصلا دانشجوی زبان هم نیستید . اابته در تحصیلات ٰ فضیلتنی نیست ولی از ذهن استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *