خانه / بهداشت و سلامت / سلامت عمومی / بیماری ها / ذهن و روان / عادات کوچکی که زندگی شما را دگرگون می کند

عادات کوچکی که زندگی شما را دگرگون می کند

 عادات کوچکی که زندگی شما را دگرگون می کند
برترین ها/ تحقیقات، در کنار تجربه، ثابت کرده که قدم های کوچک هم می توانند تغییرات بزرگی در زندگی مان ایجاد کنند. اگر چه ایجاد تغییرات بزرگ کار ساده ای نیست اما با تکرار عادات کوچکی که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم، می توانید تغییرات مثبتی را به مرور زمان در زندگی تان مشاهده کنید. رعایت این موارد زندگی شما را از جنبه های مختلف، از جمله فیزیکی، روحی، عاطفی، اجتماعی و.. تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عاداتی برای سلامت فیزیکی

• اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهید، باید نوشیدن یک لیوان آب باشد. ما معمولا در طول روز آنقدر درگیر کارهایمان هستیم که نوشیدن آب را فراموش می کنیم. شاید مصرف چای، قهوه یا نوشابه در برنامه غذایی ما باشد، اما آب معمولا نادیده گرفته می شود. به همین خاطر صبح تان را با نوشیدن حداقل یک لیوان آب ولرم آغاز کنید تا بدن تان بیدار و مواد سمی از آن خارج شود.
• ماشین تان را دورتر از خانه پارک کنید. به بیان دیگر تا می توانید مسافتی را که باید پیاده بپیمایید، بیشتر کنید. شاید همین چند قدم بیشتر به چشم تان نیاید اما با توجه به ساعات زیادی که پشت میز کارمان می گذرانیم، همین چند قدم هم می تواند تاثیر زیادی بر اندام مان بگذارد.

• به همراه وعده های غذایی تان میوه و سبزیجات خام بخورید. به عنوان مثال سالادهای سبز، یک تکه لیمو، چند عدد توت، هویج یا خیار.. در کنار وعده های غذایی تان نه تنها مواد مغذی بیشتری را به بدن تان می رساند بلکه فیبر بیشتری را برایتان بدن تان فراهم کرده که در کاهش وزن، انرژی بیشتر و سیر بودن شما نیز موثر است.

• هر چند ساعت یک بار بلند شوید و عضلات خود را کشش دهید. در صورتی که یادتان می رود این کار را انجام دهید، برای خودتان زنگ هشدار بگذارید. نشستن های مدام هم برای بدن و هم برای مغزتان مضر است. بنابراین از آنجا که شما به استراحت فیزیکی و مغزی احتیاج دارید، واجب است که هر از گاهی بایستید، به اندام تان کشش دهید، انگشتان تان را بکشید و شانه هایتان را به بالا و پایین ببرید و در نهایت نفسی عمیق بکشید و دوباره به کار خود ادامه دهید.

• همیشه همراه خود اسنک هایی چون آجیل داشته باشید. داشتن مواد غذایی مغذی و حاوی پروتئین نه تنها شما را در مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد بلکه شما را از خوردن تنقلاتی که هیچ ارزش غذایی ندارند نیز دور می کند. با افزودن مواد سرشار از پروتئین به رژیم غذایی تان، متابولیسم بدن شما افزایش یافته و ماهیچه های بیشتری نیز خواهید ساخت.

عاداتی برای سلامت مغز

• به سوال هایتان بیشتر توجه کنید. سوالاتی بپرسید که با یک «بله» یا «خیر» تمام نشوند. آنها را با «تو در مورد این موضوع چگونه فکر می کنی…» یا «تو از تجربه ات در مورد آن بگو…» آغاز کنید. به جواب آنها نیز با اشتیاق گوش دهید طوری که می خواهید چیز جدیدی بیاموزید. با باز کردن ذهن تان نه تنها ارتباطات بهتری با اطرافیان تان برقرار خواهید کرد بلکه زاویه دیدتان نیز گسترش می یابد و دوستان بیشتری پیدا خواهید کرد. تصور کنید که هفته ای یک بار چنین مکالمه ای با دیگران داشته باشید، می توانید تصور کنید که در طول ۱ سال چقدر بر اطلاعات افزوده خواهد شد؟!

• فضایی را برای آفریدن یک اثر هنری فراهم کنید. به عنوان مثال روی میز کارتان مداد رنگی بگذارید و هر وقت که هوس کردید نقاشی کنید. لازم نیست که خودتان را محدود به زمان و مکانی خاص برای خلق یک اثر هنری کنید، بلکه همین که هر از چند گاهی خلاقیت تان فوران کند و اثری از خود بر جای بگذارید، کافی است.

• هر روز چند دقیقه را در سکوت و تنهایی بگذرانید. لازم نیست که حتما چشمان تان را ببنیدید و پاهایتان را جمع کنید، همین که چند لحظه سکوت کنید، ذهن شما می تواند چندین مایل سفر کنید. تنها کافی است یک جا بنشینید و نفس عمیق بکشید و هیچ کاری نکنید.

• قبل از خواب، چند دقیقه هر چه در ذهن دارید را روی کاغذی بنویسید. این یکی از راههای ساده برای مدیتیشن مغز است. مهم نیست که چه چیزی را به زبان می آورید، یا حرف هایی که می زنید منطقی است یا خیر، مهم نوشتن شماست. حتی می توانید به جای آن صدایتان را ضبط کنید. محققان گفته اند که این کار عصبانیت و افسردگی افراد را کاهش می دهد.

• در شرایط استرس زا جمله ای که استرس شما را کاهش می دهد را تکرار کنید. به عنوان مثال جملات تاکیدی مانند «من قوی تر از چیزی هستم که فکر می کنم»، «این نیز می گذرد»، «من شرایط بدتری را پشت سر گذاشتم»، «من تنها نیستم» و غیره… می توانند تا حدودی از استرس شما بکاهد.

عاداتی برای موفقیت در محیط کار

• برای خودتان یک قهرمان تصور کنید. به آن قهرمان فکر کنید. چه خصوصیاتی باشد داشته باشد؟ اعتماد به نفس بالا؟ آرام و صبور؟ حال به خودتان نگاه کنید. چقدر با آن قهرمان فاصله دارید؟ در این شرایط شما می دانید که برای رسیدن به شخصیت ایده آل تان چه کارهایی را باید انجام دهید.
• هر روز ۵ دقیقه قبل از ترک محیط کار، فهرستی برای خود تهیه کنید. چه کارهایی را باید انجام می دادید و ندانید؟ چه کارهایی را امیدوارید که در آینده ای نزدیک انجام دهید؟ چه چیزی موجب شکست شما شد؟ این کار به ذهن شما این فرصت را می دهد که روی مسائل مثبت زندگی تان متمرکز شوید.

• هر روز حداقل به مدت یک ساعت از اینترنت و شبکه های اجتماعی دور شوید. مغز ما به سختی می تواند روی دو چیز تمرکز کند. بنابراین حتی اگر پیغام هایی که از تلفن همراه برایتان می آید بی ارزش باشد، باز هم تا ۴۰ درصد ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد.

• تمام پیشنهادهایی که به شما می شود را با جمله «باید برنامه ام را چک کنم» پاسخ دهید، حتی اگر جواب آن را می دانید. بهتر است که قبل از پاسخ دادن، به تقویم و برنامه های خود دقت کنید، اولویت هایتان را مشخص کنید، سپس به دعوت آنها پاسخ مثبت یا منفی دهید.

عاداتی برای داشتن رابطه عاطفی بهتر

• با پیشرفت تکنولوژی، ارتباط برقرار کردن نیز ساده تر شده است، بنابراین سعی کنید که در طول روز با اعضای خانواده، دوستان و عشق زندگی تان ارتباط داشته باشید. شاید وقت زیادی برای صحبت کردن با آنها نداشته باشید اما همین پیغام های کوچک هم می تواند میزان دوست داشتن شما را به آنها ثابت کند.

• شکرگزار دیگران باشید. این رفتار نه تنها روی دیگران تاثیر مثبتی خواهد گذاشت بلکه در کاهش ترس های زندگی تان نیز موثر است. حتی می توانید برای این منظور نامه بنویسید و در آن به راحتی حرف های دلتان را بزنید.

• قبل از این که به خواب روید، از عشق زندگی تان تشکر کنید. به او بگویید یا نشان اش دهید که چقدر برای شما اهمیت دارد. جملاتی مانند «من از بودن با تو خوشحالم» یا «مرسی از این که کنارمی» رابطه شما را مستحکم تر از قبل خواهد کرد. اگر هم در رابطه ای عاطفی به سر نمی برید، این جمله را برای خودتان بنویسید. با این کار اعتماد به نفس تان بالا می رود.
• قبل از جواب دادن به دیگران کمی صبر کنید. خوب گوش کردن را یاد بگیرید، وسط حرف های دیگران نپرید و با کمی مکث پاسخ سوال هایشان را بدهید. با این کار به دیگران نشان می دهید که چقدر حرفایشان برای شما اهمیت دارند.

عاداتی برای داشتن محیطی بهتر

• هر روز مسافتی را پیاده طی کنید و آشغال هایی را که در مسیر می بینید، جمع کنید. این عادت باعث می شود که نسبت به محیط اطرافتان آگاهانه تر عمل کنید. به علاوه این کار، تاثیر زیادی بر دیگران نیز می گذارد. در واقع آنها با دیدن رفتارتان، از شما الگو می گیرند و همین امر می تواند شروع تغییراتی مثبت و نو در جهان شود.
• بی تفاوت از کنار همسایه تان رد نشوید. سعی کنید بیشتر از یک لبخند با او در ارتباط باشید. یک احوالپرسی ساده تنها چند دقیقه زمان می برد اما تاثیری می گذارد که غیر قبال انکار است. با این رفتارها شما رابطه خود را نزدیک تر از قبل خواهید کرد و همین امر موجب می شود که در مواقع لازم بتوانید روی کمک های او حساب کنید.

• سعی کنید قبل از خرید هر کالایی، اول آن را قرض و یک بار امتحانش کنید، اگر راضی بودید، آنوقت کالای مورد نظرتان را بخرید. شاید این عادت را نتوان برای هر کالایی مورد استفاده قرار داد اما مطمئنا برای بسیاری از وسایل کارساز است.

• همیشه مقداری از پول تان را صدقه دهید. شاید ۱۰۰۰ تومان برای شما پولی نباشد اما ممکن است شکم فردی را سیر کند.

درباره ی شرکت گردشگری سلامت ناسار

همچنین ببینید

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی

۴ تکنیک برای تقویت هوش هیجانی منبع: سایت چطور اگر نمی‌دانید به تقویت هوش هیجانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *