آزمون مدرسی معارف اسلامی دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی پذیرش می شودحوزه - روحانی

فراخوان آزمون متمرکز داوطلبان امامت نماز جمعه
معاون جذب و گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از برگزاری آزمون متمرکز داوطلبان امامت نماز جمعه از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه در نیمه اول بهمن در قم خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب معاون جذب و گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌ وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم از برگزاری آزمون متمرکز داوطلبان امامت از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه در نیمه اول بهمن در قم خبر داد.

معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی

معرفی نیروی مسلط به لهجه عراقی ( عربی)

استخدام راننده همراه گردشگر مسلط به زبان عربی


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و ضرورت ارتقای کیفیت و شکوفایی نمازجمعه گفت: در شرایط حساس کنونی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تضعیف نهادهای دینی و انقلابی را در دستور کار خود قرار داده اند باید ضمن تقویت این جایگاه از نیروهای جوان و بومی در استان‌ ها و شهرستان ‌ها بیشتر بهره بگیریم.

رضوانی‌نسب، استفاده و به‌کارگیری از نیروهای جوان و انقلابی را از اولویت ‌ها و سیاست ‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در دوره جدید برشمرد و افزود: این آزمون مختص آن دسته از طلاب و فضلای حوزه علمیه است که در گذشته ثبت نام کرده و پرونده آن‌ها در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تکمیل شده است.

معاون جذب و گزینش ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: آشنایی با قرآن و حدیث، تاریخ اسلام و تشیع، عقاید، آشنایی با مبانی انقلاب و دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آشنایی با جهان اسلام، احکام، اطلاعات عمومی از موضوعات و سرفصل‌های این آزمون به‌شمار می‌آید.

وی یادآور شد: تحریرالوسیله( بخش صلاه جمعه، صوم، خمس و زکات)، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مقام معظم رهبری، کتاب عقاید و معارف انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم جلد ۳، ۴، ۵ و ۶، کتاب انسان ۲۵۰ ساله برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری، جزوه آشنایی با مکتب فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مقاله مبانی و اصول روابط بین‌الملل در اسلام، قانون اساسی و تاریخ اسلام رسولی محلاتی از منابع این آزمون انتخاب شده است.

رضوانی‌نسب با بیان اینکه جذب و پذیرش ائمه جمعه در شورای سیاستگذاری به زمان خاصی محدود نیست، تصریح کرد: آن دسته از طلاب و فضلای حوزه علمیه که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای نام‌نویسی به دفتر شورای سیاستگذاری در تهران به آدرس خیابان جمهوری، خیابان کشور دوست، کوچه عطارد، پلاک ۴ و در قم به نشانی بلوار شهید صدوقی، بلوار حضرت ابوالفضل، پلاک ۱۰۳ مراجعه کنند.

معاون جذب و گزینش حداقل داشتن ۳۰ سال و حداکثر ۶۰ سال، دارای پرونده فعال در مراکز مدیریت حوزه علمیه، اتمام سطح سه حوزه علمیه، سلامت جسمانی و گذراندن حداقل دو سال درس خارج از شرایط اولیه برای گزینش در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد و افزود: فضلای حوزه علمیه پس از ثبت نام و تکمیل پرونده در شورای سیاستگذاری در آزمون کتبی شرکت خواهند کرد و پس از آن مراحل مصاحبه علمی انجام می‌گیرد که با گذارندن مراحل مختلف، وارد عرصه امامت جمعه می‌شوند.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *