تدریس خصوصی عربی دبیرستانتدریس خصوصی عربی دبیرستان

تدریس خصوصی عربی دبیرستان

اگر به دنبال مدرس خصوصی عربی می گردید با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹
تدریس خصوصی عربی در تمامی شهرهای ایران

مدرس آقا و خانم

عربی دوازدهم عربی یازدهم عربی دهم عربی کنکور

ریاضی تجربی انسانی فنی حرفه ای
تدریس خصوصی عربی در شیراز، مشهد، تهران، اصفهان، سمنان، قم، تبریز، کرج و …

تدریس خصوصی عربی در سمنان / اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی مکالمه عربی / اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی ترجمه عربی / اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی عربی دبیرستان


گر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و به کار تدریس علاقه دارید با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات خوبی در رابطه با چگونگی فعالیت در این زمینه بدست آورید.

کار تدریس خصوصی به نسبت بسیاری از کارهای رسمی و شرکتی مزایای زیادی دارد. برای شروع فعالیت در این زمینه لازم نیست خیلی مهارت بالایی داشته باشید و کافی است به کار تدریس علاقه داشته باشید و در ضمن دروسی را که تدریس می کنید خوب بلد باشید و بر آن مسلط باشید.

شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به تجربه و سابقه کار بالایی هم نیاز ندارد. اگر خودتان دروسی که قصد دارید آموزش دهید را به صورت عمقی و مفهومی یاد گرفته باشید و بر آن مسلط باشید می توانید در این زمینه موفق باشید.

نکته دیگر اینکه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انعطاف زمانی خوبی هم دارد و حتی می توانید به صورت پاره وقت در این زمینه فعالیت داشته باشید.

اگر خودتان کارمند و یا دانشجو هستید و یا هر شغل دیگری دارید به عنوان کار دوم می توانید در زمینه آموزش خصوصی فعالیت داشته باشید.

درآمد کار تدریس به نسبت بسیاری از کارهای دیگر می تواند بالاتر باشد و اگر در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید شاگردهای زیادی را می توانید جذب کنید.

اما چگونه می توان در زمینه تدریس خصوصی شروع به فعالیت کرد و یا فعالیت خود را گسترش داد؟ قدم اول این است که دروس مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بهتر است دروسی را انتخاب کنید که اولا خودتان به آن درسها علاقه داشته باشید و ثانیا متقاضیان زیادی برای آن وجود داشته باشد.

دروسی که در دوران متوسطه و یا در دانشگاه خودتان در آن درسها نمرات خوبی گرفته اید و از یادگیری آنها لذت می بردید بهترین گزینه ها هستند. البته هر درسی را نمی توانید انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد، شرط دوم این است که برای دروس مورد نظر شما متقاضیان زیادی برای تدریس هم وجود داشته باشد.

به عنوان مثال تدریس خصوصی ریاضی متقاضیان زیادی دارد و یا افراد زیادی متقاضی استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی هستند.

ریاضی در تمامی مقاطع تحصیلی لازم است و در ضمن رشته های ریاضی و تجربی برای موفقیت در کنکور این درس را باید خوب بزنند.

زبان انگلیسی هم درس بسیار پرمتقاضی ای است. حتی بعد از مدرسه و دانشگاه افراد زیادی برای یادگیری مکالمه زبان و یا برای شرکت در آزمونهای زبان مانند آیلتس و تافل از کلاس های خصوصی استفاده می کنند.

از دروس پرمتقاضی دیگر برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توان به تدریس خصوصی فیزیک، شیمی، زیست شناسی، دروس دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی، ریاضیات و فیزیک دانشگاهی، انواع نرم افزارها، هنر و موسیقی، زبان فرانسه و آلمانی، دروس کنکوری و … اشاره کرد.

ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که در این لیست ذکر نشده باشد. بنابراین برای شروع کار و یا گسترش کار خودتان در زمینه تدریس خصوصی در مرحله اول سعی کنید دروس تدریسی خودتان را با توجه به دو معیار علاقه و توانایی های خودتان و میزان تقاضا برای آن دروس انتخاب نمائید.

برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در مرحله بعد باید سراغ این بروید که چگونه شاگرد جذب کنید. در واقع یکی از مهمترین مراحل کار همین است. بسیاری از مدرسین در جذب شاگرد موفق عمل نمی کنند.

همین الان شاید اولین راهکاری که به ذهن شما رسیده است این باشد که با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی تماس بگیرید و برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی اعلام آمادگی کنید.

این روش مزیت ها و معایبی دارد. مزیت این روش این است که برای تبلیغات هزینه نمی کنید و کار تبلیغات و جذب شاگرد را آموزشگاه انجام می دهد.

عیبی که این روش دارد این است که اولا قیمت کلاسهای خصوصی را خودتان تعیین نمی کنید. ثانیا هر جلسه ۳۰ یا ۴۰ درصد حق التدریس را باید به آموزشگاه پرداخت کنید و اگر تعداد جلسات زیاد باشد مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در یک ترم حدود ۱۰ میلیون تومان درامد داشته باشید ۳ یا ۴ میلیون تومان آن را باید به آموزشگاه پرداخت کنید.

به هر حال بسیاری از مدرسین و اساتید از این روش برای جذب شاگرد استفاده می کنند. اما راهکار بهتر برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و یا گسترش فعالیت در این زمینه چیست؟ راهکار بهتری که وجود دارد این است که خودتان به صورت مستقل در زمینه تدریس خصوصی فعالیت کنید.

برای فعالیت به صورت مستقل و بدون واسطه در زمینه تدریس خصوصی روش های مختلفی وجود دارد. می توانید در روزنامه تبلیغ بدهید و یا تراکت چاپ کنید و توزیع نمائید. مشخص است که این روشها هزینه دارد ولی به هر حال اگر شاگرد جذب کنید کل مبلغ حق التدریس را هر جلسه برای خودتان بر خواهید داشت.

این حداقل ریسک را باید بپذیرید. ولی به هر حال باز هم راهکار بهتری وجود دارد. برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی بهترین راهکاری که وجود دارد این است که در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی و در صدر آنها در سایت ایران مدرس (www.iranmodares.com) آگهی خودتان را ثبت نمائید و توانائی ها و مهارتهای خودتان را معرفی کنید.

ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و به صورت تخصصی در زمینه آگهی تدریس خصوصی فعالیت دارد. ثبت تبلیغات تدریس در این وب سایت کاملا رایگان است و تنها در صورتیکه تمایل داشته باشید می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کرده و بازدید و بازدهی آن را افزایش دهید. البته مسلما باید آگهی تدریس خودتان را خوب و متقاعد کننده بنویسید تا بازدهی خوبی برای شما داشته باشد.

اگر متن آگهی تدریس شما قانع کننده و خوب نوشته نشده باشد، کاربران در ایران مدرس آگهی شما را خواهند دید ولی تماسی حاصل نخواهد شد.

در ایران مدرس هزاران جزوه آموزشی، مقاله، تست کنکور، سوالات امتحانی و … ارائه شده است و تبلیغات تدریس شما در کنار این موارد آموزشی هم نمایش داده خواهد شد (البته اگر ویژه باشد). مزیت تبلیغات اینترنتی برای جذب شاگرد این است که اولا رایگان است، ثانیا اگر آگهی ویژه هم ثبت کنید هزینه آن به نسبت تبلیغات روزنامه و تراکت کمتر است، ثالثا محدودیت مکانی و زمانی ندارد و برای همیشه در سایت باقی خواهد ماند و رابعا در کل کشور دیده خواهد شد و می توانید از سایر شهرها هم به صورت آنلاین شاگرد جذب نمائید.

در تبلیغات اینترنتی متن آگهی تدریس شما محدودیت کاراکتر ندارد و می توانید به هر میزان که می خواهید در زمینه سوابق کاری، رزومه، دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی خودتان، افتخاراتی که کسب نموده اید، دانشگاهها و مدارسی که قبلا تدریس کرده اید و … توضیح دهید و برای جذب شاگرد موثرتر عمل نمائید.

در ایران مدرس برای دروس تدریسی خودتان می توانید جزوه ثبت نمائید، وبلاگ داشته باشید و شاگردهای شما می توانند در زمینه نحوه تدریس شما نظر بدهند.

آخرین نکته ای که برای موفقیت در کار تدریس باید در نظر داشته باشید این است که از شاگردهای خودتان به صورت کامل حمایت کنید و تلاش کنید شاگردهای شما حتما نتیجه مورد نظر خودشان را بگیرند. اگر این اتفاق بیافتد شاگردهای این ترم شما ترمهای بعد هم برای سایر دروش خودشان با شما تماس خواهند گرفت و در نتیجه شاگردهای شما ذخیره می شوند.

در حقیقت در هر ترم نمی توانید تعداد خیلی زیادی شاگرد جذب کنید ولی اگر شاگردهای قدیمی شما دوباره تماس بگیرند و در کنار آن شاگردهای جدیدی هم جذب کنید، در این حالت به صورت دائمی تعداد شاگرد کافی برای کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی خواهید داشت.

نکته دیگر اینکه اگر شاگردهای شما راضی باشند شاگردهای دیگری هم به شما معرفی خواهند کرد و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی بیشتر و بیشتر خواهد شد. مهمترین عامل برای موفقیت در تدریس خصوصی این است که شاگردهای خودتان را به موفقیت برسانید.

با توجه به موارد ذکر شده، برای موفقیت در تدریس خصوصی در مرحله اول باید دروس تدریسی خودتان را با توجه به دو عامل علاقه و توانمندی خودتان و همچنین تقاضای بالا برای آن دروس انتخاب نمائید. در ادامه باید بر دروس انتخابی خودتان کامل مسلط شوید سپس روش های مختلف جذب شاگرد و در صدر آن تبلیغات در اینترنت و در سایت معتبر ایران مدرس را امتحان کنید و شاگردهای زیادی جذب کنید (برای مطالعه بیشتر در زمینه چگونگی جذب شاگرد در گوگل عبارت «جذب شاگرد خصوصی» را جستجو کنید و مقالات ایران مدرس را که در صدر نتایج گوگل قرار دارد مطالعه نمائید).

در نهایت سعی کنید برای شاگردهایتان بهترین کار ممکن را انجام دهید و با ارائه تدریس با کیفیت و مشاوره، راهنمایی و برنامه ریزی آنها را به موفقیت برسانید تا ترمهای بعد هم دوباره برای درس های دیگر خودشان پیش شما برگردند و علاوه بر آن شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی نمایند.
منبع: جام جم

تدریس خصوصی عربی دبیرستان

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *