فرق قهوه و نسکافهتفاوت نسکافه و قهوه

فرق قهوه و نسکافه

هیچ چیز به اندازه یک قهوه تازه دم یا نسکافه حرفه ای خستگی برخی از افراد را در نمی کند. اما تا به حال دقت کرده ای که اصلا نسکافه و قهوه چه تفاوتهایی دارند؟

از عطر تا طعم قهوه و نسکافه

اگر حتی یکبار هم قهوه و نسکافه را امتحان کرده باشید می دانید که تفاوت عطر و طعم قهوه و نسکافه از زمین تا آسمان است. اما به این نکته هم اشاره کنیم که قهوه و نسکافه هم بر اساس نوع فراوری و کشور تولید کننده تفاوتهایی دارند. برای مثال قهوه کلمبیا و برزیل با قهوه ترک قابل مقایسه نیست و نسکافه های برندهای مختلف نیز بر اساس طعم ها و اسانس ها تفاوتهایی دارد.
ما به طور کلی قهوه نسبت به نسکافه عطری چند برابری دارد. به شکلی که وقتی قهوه فوری یا قابل دم کردن را در خانه آماده می کنید، بوی آن کل خانه را فرا می گیرد.

اما نسکافه معمولا عطر کمتری دارد. در حوزه طعم نیز، قهوه طعمی تندتر و تلخ تر دارد. گرچه نسکافه کلاسیک نیز تلخ است اما شدت تلخی قهوه نسبت به نسکافه بیشتر است.

نوع فراوری قهوه و نسکافه

نوع فراوری قهوه و نسکافه با یکدیگر بسیار متفاوت است. قهوه پودری اغب خالص است و تنها از آسیاب کردن دانه های قهوه حاصل می شود. اما نسکافه ترکیبیست که گرچه قهوه هم دارد اما با موادی دیگر در کارخانه ترکیب و آماده می شود. بسیاری از انواع نسکافه های بسته بندی که با نام کافی میکس شناخته می شوند با پودر شیرخشک، شکر، مواد نگهدارنده، چربی و طعم دهنده ها آمیخته شده اند.
بین انواع مختلف کافی میکس، کافی میکس های بدون شکر و کلاسیک که درصد بالاتری از قهوه را دارند و شکر را حذف کرده اند تشابه بیشتری با قهوه دارند.

برای نگهداری نسکافه با توجه به بسته بندی آن به شرایط خاصی نیاز نیست اما نگهداری قهوه به علت عطر و طعم بسیارش به شرایط خاصی نیاز دارند، برای مثال باید سریعتر مصرف ود تا عطرش نپرد. در جای خشک و خنک نگهداری شود و البته در ظرف شیشه ای دربسته یا پاکت ضد رطوبت نگهداری شود.

فرق هتل و متل

فرق قهوه و نسکافه – قهوه با نسکافه چه تفاوتی دارد – خواص قهوه و نسکافه

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *