بازاریابی در عراق

مرکز بازاریابی در عراق : بهره برداری از نخستین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایران در عراق
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از­ روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران؛​­­ ناصر بهزاد، با بیان اینکه این مرکز با موافقت وزارت تجارت عراق، مجوز­ سازمان توسعه تجارت ایران و تأیید سفارت ایران در بغداد راه اندازی خواهد شد،­ اظهار داشت:­ برای حضور مستقیم تولیدات برتر ایرانی در بخش کالا و خدمات در بازار عراق، ۲۱ عنوان اولویت دار پیش بینی شده که شامل کالاهای صنعتی، ­زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، ­دارو­ و مواد­ آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیک و پتروشیمی،­ تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشین آلات، خوراک دام و طیور ، تأسیسات­ آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده­ بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی­ و غذایی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ، رنگ و رزین، سنگ و کاشی­ و سرامیک­ است.
بازاریابی در عراق
مرکز بازاریابی در عراق

وی­ افزود:­ تا کنون موافقت با تأسیس این مرکز فقط­ برای ایران صادر شده و این مرکز، نخستین ­حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق ­است.

بهزاد در خصوص ویژگی‌های مرکز بازاریابی ­وصادرات کالاهای ایرانی­ در عراق اظهار داشت:­ در دسترس بودن به واسطۀ احداث در مرکز شهر بغداد، امکان عرضه و معرفی بی‌واسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی،­ امکان ارائه خدمات­ راهنمایی حقوقی، بازاریابی، مشاوره ، بیمه، استقرار نمایندگان ­تشکل‌های تجاری عراق، انحصاری بودن ­مرکز با محوریت­ بخش خصوصی، انجام تبلیغات جمعی در رسانه‌های عراق ، حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی، مساعدت در رویه‌های ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، ­نیاز نداشتن به ثبت شرکت و موافقت برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز ، برخورداری مرکز از امکان ایجاد­ ارتباطات­ بنگاه‌های اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان در اختیار گذاشتن کانتر­ و یا غرفه با تخفیفات پلکانی از ­دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز به شمار می‌آید.

وی گفت:­ این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق است لذا در رابطه با­ مشارکت واحدهای متقاضی­ حضور شرکت‌های توانمند­ و ممتاز در این مرکز مورد تأکید است .

رایزن بازرگانی ایران در­ عراق­­با اشاره به حجم تقاضاهای واصله از استان‌های مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق اظهار داشت: این مرکز توانمند، بستری برای حضور موفق شرکت‌های دارای استراتژی جهت توسعه صادرات به عراق است که ­انتظار میرود با مدیریت بخش‌های دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکل‌های بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران به صورت موثری برای پشتیبانی وتوسعه صادرات کالای ایرانی هدایت شود.

You may also like

You may also like

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com