کاشت سبزه عید با هسته پرتقالدرست کردن سبزه عید با تخم لیمو

کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

درست کردن سبزه عید با تخم پرتقال
سبز کردن دانه مرکبات جایگزین گندم و عدس در عید

همچنین بخوانید : سبزه عید با تخم کدو

نحوه کاشت سبزه عید با هسته مرکبات

به اعتقاد قدیمی ها دانه گیاهان را نباید زبان زد تا سبز شوند بنابراین حسب احترام به عقاید آنها هسته ها را تر و تازه از داخل میوه ها در بیاورید به مدت ۴۸ ساعت داخل آب بخیسانید. هر کدام از مرکباتی که مد نظرتان هست دانه هایش را جدا از هم نگه دارید.

پس از گذشت دو روز از خیس شدن دانه ها میتوانید برای راحتی کار پوستشان را گرفته و سپس داخل خاک جا کنید و البته چنانچه عجله داشتید بدون خیساندن و صبر کردن به صورت مستقیم نیز می توانید آن ها را در خاک قرار دهید.
در مخلوطی از خاک گلدان ، پرلیت و کود گیاهی اقدام به کاشتن دانه ها بکنید حتماً دقت داشته باشید که ظرفی که در داخل آن دانه ها را می کارید روزنه هایی برای تخلیه آب داشته باشد در مرحله بعدی دانه های هر میوه ای را به صورت جداگانه در یک گلدان در عمق یک سانتیمتری از خاک بکارید.

اگر تمایل داشتید می توانید ظروف متنوعی را برای این کار انتخاب کنید مثلاً یک سینی عمیق بزرگ را میشود استفاده کرد تا تعداد بیشتری دانه داخل آن کاشت فقط حتماً به این نکته توجه داشته باشید که باید فاصله ای حدود ۱۰ سانتی متر بین هردانه قرار دهید.

حال نوبت به این رسیده است که با یک نایلون روی دانه ها را بپوشانید و بعد در مکانی قرار دهید که به طور غیر مستقیم نور داشته باشد قرار دهید. خاک آن بایستی همیشه نم دار و مرطوب بوده بنابراین تا زمانی که دانه ها جوانه می زنند توجه زیادی به شرایط خاک داشته باشید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

چنانچه تمامی مراحل را به خوبی انجام داده باشید و شرایط محیطی از دما و نور کافی برخوردار باشد معمولاً اولین نشانه های سبز شدن دانه ها بین ۳ تا ۵ هفته نمایان میشود و اینجاست که گیاه دیگر نیازی به نور مستقیم ندارد.

کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

منبع

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *