بیوگرافی بری نویدیبری نویدی کیست ؟

بری نویدی کیست ؟

«بری نویدی»، تهیه‌کننده ایرانی الاصل هالیوود که با بیش چند دهه سابقه کار در هالیوود، با بازیگران بزرگی چون «مارلون براندو» و «آل پاچینو» همکاری داشته است
وی که پس از ۱۵ سال به تهران بازگشته است در جریان برگزاری پنجمین جشنواه فیلم شهر به خبرنگار ورایتی درباره انگیزه سفر مجددش به ایران گفت: “می‌خواستم برگردم، اما خیلی کار داشتم. حالا یک استراحت در میانه برنامه تور با آل پاچینو پیش آمده و وقتی امیر اسفندیاری از مسئولان بخش بین‌المللی بنیاد سینمایی فارابی از من دعوت کرد تا به این فستیوال بیایم، از این فرصت برای برگشتن استفاده کردم.»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ورایتی درباره تاثیرات مثبت رفع تحریم‌های اقتصادی بر صنعت فیلم ایران خاطرنشان کرد: این اتفاق حتما در چند سال آینده می‌افتد اما اندکی زمانبر است. نمی‌دانم چرا ما نمی‌توانیم از لوکیشن ایران برای یک فیلم هالیوودی استفاده کنیم در حالی که در اینجا زیرساخت‌ها و عوامل متخصص وجود دارد. می‌دانم کشورهای دیگر همسایه‌های ما سعی می کنند با دادن تخفیف به تولیدکنندگان بین‌المللی آنها را ترغیب به ساخت فیلم در کشورشان کنند اما نمی‌فهمم چرا ما در ایران این کار را نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم یک روز فیلمی در اینجا بسازم. ایران فیلمسازان بزرگی دارد. دوست داشتم یک تهیه کننده غربی اینجا بود. خیلی خوب است که بتوان دو فرهنگ را کنار هم داشت و کاری بین‌المللی انجام داد
بری نویدی ۵۵ ساله درباره احساسش از بازگشت به ایران نیز گفت:برای چند روز اینجا هستم و هر زمانی که اینجا برمی‌گردم احساس می‌کنم در خانه هستم، البته وفق دادن خودم با شرایط جدید کمی زمان می‌برد. مثلا اینجا می‌توانم رانندگی کنم؟ به هیچ عنوان. وحشتناک است. اما در هر حال حس نمی‌کنم گم شده‌ام. اینجا احساس بیگانه بودن ندارم.

این تهیه کننده هالیوودی درباره همکاری‌ آینده خود با آل پاچینو نیز عنوان کرد: با آل پاچینو در حال تولید یک فیلم درباره «آمادئو مودیلیانی» هنرمند ایتالیایی هستم و هم‌اکنون در مرحله انتخاب بازیگران هستیم. می‌خواهیم چند چهره بزرگ را در این پروژه جمع کنیم. اگر همه چیز خب پیش برود کار فیلمبرداری هم اوایل سال آینده در بوداپست آغاز می‌شود. ظرفیت یک نقش کوتاه برای آل پاچینو وجود دارد اما او از لحاظ خلاقانه هم درگیر این پروژه هست و به من کمک می‌کند تا گروه بازیگران را برای این فیلم انتخاب کنیم و مطلب بسیاری را نیز در اختیار نویسنده قرار داده است.

بری نویدی در انتها درباره برنامه‌های آینده آل پاچینو گفت که «آل» خود را برای بازی در نمایشی از «دیوید ممت» با عنوان «عروسک چینی» که پاییز در برادوی به روی صحنه می‌رود آماده می‌کند.

حمد صافی کیست؟

بری نویدی کیست ؟

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *