دنبال زیر بغل مار بودندنبال زیر بغل مار می گرده

دنبال زیر بغل مار بودن

: این عبارت که در فارسی امروزی کاربرد زیادی دارد به چه معناست ؟
دنبال زیر بغل مار بودن یعنی چه ؟
شکل مار به گونه ای است که طبیعتا زیر بغل ندارد پس دنبال زیر بغل مار بودن یعنی دنبال چیزی گشتن که از اساس وجود ندارد و پیدا کردن آن هم فایده ای ندارد. این عبارت به کسی گفته می شود که دائم دنبال پیدا کردن عیب و ایراد و اشکال از چیزهایی است که مشکلی ندارد.
از طرف دیگر دنبال زیر بغل مار گشتن یعنی کسی که اصل کار را رها می کند و دنبال چیزهای حاشیه ای است و تقریبا می توان آن را هم معنای قاتل بروس لی دانست.

مادر قهوه به چه معناست – اینجا بخوانید

فواید باد شکم – اینجا بخوانید

مار جانوری خزنده، گوشت‌خوار، کشیده (دراز) و بدون پا است. مارها جانورانی، خونسرد، از گروه آب‌پرده‌داران و مهره‌داران‌اند. بدن مار از پولک‌هایی که با هم همپوشانی دارند، پوشیده شده‌است. مارها از ردهٔ خزنده‌چهرگان، زیرردهٔ دوکمانان، فرورده پولک‌سوسمارشکلان، بالاراستهٔ پولک‌خزندگان، راستهٔ پولک‌داران، زیرراستهٔ ماران (Serpentes) هستند.
یشتر گونه‌های مار، جمجمه‌ای دارند که چندین مفصل بیشتر از اجداد مارمولکشان است. این جمجمه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شکارهای بسیار بزرگتر از سرشان را با کمک آرواره‌هایی که بسیار جابجایی پذیرند، ببلعند. اندام درونی بدن مارها برای تطبیق بیشتر با بدن کشیده و درازشان، به گونه‌ای است که عضوهای جفت در آن‌ها مانند کلیه‌ها به جای آنکه در دو سوی بدن باشد، یکی پس از دیگری قرار گرفته. همچنین بیشتر آن‌ها تنها یک شش دارند که کار می‌کند. برخی گونه‌های مار هنوز لگن خاصره دارند و یک جفت اندام بازماندهٔ ژنتیکی ناخن مانند در دو سوی پارگین آن‌ها دیده می‌شود.

مارها غیر از قطب جنوب، برخی خشکی‌های بزرگ مانند ایرلند، زلاندنو، جزایر هاوایی، ایسلند، گرینلند و بسیاری از جزیره‌های کوچک اقیانوس اطلس و مرکز اقیانوس آرام در همهٔ قاره‌ها زندگی می‌کنند.

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *