دانلود رایگان کتاب عربی نهمدانلود رایگان کتاب عربی نهم

بررسی طراحی سوالات عربی کنکور سراسری

هدف طراحان سوالات عربی کنکور با اهداف آموزشی تناسب ندارد

مسوول گروه تالیف درس عربی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف طراحان کنکور تهیه سوالاتی است که دانش آموزان نتوانند به آن ها جواب دهند و در تله آموزشی بیافتند، در حالی که این امر در مدرسه دقیقا عکس آن است.

عادل اشکبوس که برای شرکت در نشست گروه های آموزش درس عربی شرق استان سمنان به شاهرود سفر کرده است، روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون خانواده ها نگران همه دروس فرزندان خودهستند و درس زبان عربی هم یکی از آن هاست.

هدف طراحان سوالات کنکور با اهداف آموزشی تناسب ندارد

وی ادامه داد: همه فکر و ذکر طراحان سوالات کنکور این است که سوالی را طراحی کنند که دانش آموز نتواند به آن ها پاسخ دهد ، که با تمرکز روی سوال های کنکور چند دهه گذشته می توان به این نتیجه رسید.

اشکبوس گفت: دبیر درس عربی در امتحان ها به فکر این است که سوال ها را به گونه ای طراحی کند که دانش آموز به درس علاقمند شده و از یادگیری آن لذت ببرد ، در صورتی که طراحان کنکور سوال های سختی را در نظر می گیرند که اعتماد به نفس دانش آموزان را تخریب می کند هر چند در این کار خود هیچ سوء نیتی ندارند.

وی به نگرانی برخی دبیران درس عربی در باره کنکور هم اشاره کرد و گفت: از آن جا که منابع کنکور کتاب های درسی است ، ضرورتی برای این نگرانی وجود ندارد.

اشکبوس با بیان این که ، دبیران درس عربی انتظار ندارند سوالات کنکور آسان باشند ، ادامه داد: طراحان سوالات کنکور هر چقدر هم سخت گیر باشند باید به این نکته توجه کنند که سوال ها خارج از کتاب درسی نباید باشد.

مسوول گروه تالیف درس عربی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مکالمه از اهداف درس عربی نیست ، افزود: هدف از طراحی کتاب های درس عربی افزایش فهم درس است که البته مقداری هم مکالمه درون آن ها گنجانده شده است اما مکالمه هدف اصلی نیست.

وی گفت: برای افزایش انگیزه دانش آموزان برای یادگیری مکالمه زبان عربی مقدار مکالمه نیز در کتاب ها آمده است .

در نشست گروه های آموزشی درس عربی شرق استان سمنان ، مشکلات مربوط به آموزش این درس با مولفان این کتاب ها مطرح شده و بررسی شد.

هدف طراحان سوالات کنکور با اهداف آموزشی تناسب ندارد

شهرستان شاهرود دارای ۵۰ پیش دبستانی، ۱۷۶ مدرسه دولتی و ۳۲ مدرسه غیردولتی است که ۲ هزار و ۵۶ نیروی انسانی به دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.

کمبود نیروی آموزشی یکی از نیازهای مهم آموزش و پرورش شهرستان شاهرود است.

تلاش برای پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان این نیاز را بیشتر می کند ، در برخی روستاهای دور افتاده کلاس ها با حضور کمتر از پنج دانش آموز نیز تشکیل شده است.

بررسی طراحی سوالات عربی کنکور سراسری

مقاله عربی تدریس زبان عربی : ترغیب دانش آموزان به درس عربی

بررسی میزان کارآمدی آموزش زبان عربی عمومی در مقطع متوسطه، ازنظر دبیران و دانش آموزان شهر کرمان

علت فرار دانش آموزان از درس عربی

چرا در مدارس ایران عربی تدریس می شود

لزوم آسیب شناسی تدریس زبان عربی در مدارس

روش تدریس جدید درس عربی متوسطه

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *