درس سوم عربی فنی حرفه ایدرس سوم عربی فنی حرفه ای

ترجمه درس سوم عربی دوازدهم فنی حرفه ای

مطالب زیر هم ممکن است برای شما مفید باشد

ویدئوی جذاب توضیح علائم راهنمایی رانندگی به عربی در اینستاگرام

ترجمه درس اول عربی دوازدهم فنی حرفه ای


ترجمه درس دوم عربی دوازدهم فنی حرفه ای

ترجمه درس سوم عربی دوازدهم فنی حرفه ای

ظواهر الطبیعه تُثبت حقیقه واحده وهی قدره الله، والآن نصف بعض هذه الظواهر.

پدیده های طبیعی یک حقیقت را ثابت می کنند و آن قدرت خداست، و اینک برخی از این پدیده ها را توصیف می کنیم.

العنب البرازیلی شجره تختلف عن باقی أشجار العالم، تنبت فی البرازیل، و تنمو أثمارها على جذعها، وَ من أهمّ مُواصفات هذه الشجره أنها تُعطی أثماراً طول السئه.

انگور برزیلی درختی است که با بقیهٔ درختان جهان فرق دارد، در برزیل می روید و میوه هایش روی تنهٔ آن هستند و از مهمترین ویژگیهای این درخت، این است که در طول سال میوه میدهد.

شجره السکویا شجره من أطول أشجار العالم فی کالیفورنیا، قد یبلغ ارتفاع بعضها أکثر من مئه متر و قد یبلغ قطرها تسعه أمتار، و یزید عمرها على ثلاثه آلاف و خمسمئه سنه تقریباً.

درخت سکویا درختی است از بلندترین درختان جهان در کالیفورنیا، گاهی بلندی برخی از آنها به بیش از صد متر میرسد و گاهی قطر آن به نه متر میرسد و عمر آن تقریباً بیشتر از هزار و پانصد سال است.

آلشجره الخانقه شجره تنمو فی بعض الغابات الاشتوائیه، تبدأ حیاتها بالالتفاف حول جذع شجره و غصونها، ثم تخنقها تدریجیاً. یوجد نوع منها فی جزیره قشم التی تقع فی مُحافظه هرمزجان.

درخت خفه کننده درختی است که در برخی جنگل های استوایی می روید ( و )زندگی اش را با درهم پیچیدن به دور تنهٔ درخت آغاز می کند، سپس آن را کم کم خفه می کند. گونه ای از آن در جزیرهٔ قشم که در استان هرمزگان واقع است وجود دارد.

شجره الخبز شجره اشتوائیه تنمو فی جزر المُحیط الهادی، تحمل أثماراً فی نهایه أغصانها کالخبر. یأکل الناس لب هذه الأثمار

درخت نان درختی استوایی است که در جزیره های استوایی اقیانوس ارام می روید ( و ) میوه هایی مانند نان در انتهای شاخه هایش حمل می کند. مردم این میوه ها را میخورند.

شجره النفط شجره یستخدمُها المُزارعون کسیاج حول المزارع لحمایه محاصیلهم من الحیوانات.

درخت نفت ، درختی است که کشاورزان آن را مانند پرچینی دور کشتزارها برای حمایت از محصولاتشان از جانوران به کار می گیرند.

لأن رائحه هذه الشجره کریهه تهرب منها الحیوانات، و تحتوی بذورها على مقدار من الزیوت لا یُسبّب اشتعالها خروج أی غازات مُلَوّثه.

زیرا بوی این درخت، ناپسند است و جانوران از آن می گریزند و دانه هایش حاوی مقداری روغن است و آتش گرفتن آن، سبب خروج هیچ گاز آلوده کننده ای نمیشود.

و یُمکن إنتاج النفط منها. و یوجد نوع منها فی مدینه نیکشهر بمُحافظه سیستان و بلوشستان باشم شجره مداد.

و تولید نفت از آن امکان دارد و گونه ای از آن در نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به نام درخت مداد وجود دارد.

شجره البلوط هی من الأشجار المُعمّره و قد تبلغ من الغمر ألفی سنه. توجد غابات جمیله منها فی مُحافظه إیلام و لرستان. یدفن السنجاب بغض جؤزات البلوط السلیمه تحت التراب، و قد ینسى مکانها. و فی السنه القادمه تنمو تلک الجوزه و تصیر شجره.

درخت بلوط از درختان کهنسال است و عمر آن به دو هزار سال می رسد. جنگل های زیبایی از آن در استان ایلام و لرستان وجود دارد. سنجاب برخی دانه های سالم بلوط را زیر خاک دفن می کند و گاهی جایش را فراموش میکند و در سال آینده، آن دانه می روید و درختی میشود.

قال الإمام الصادق (ع): ازرعوا و اغرسواء … و الله ما عمل الناس عملاً أحل وَ لا أطیب منه.

امام صادق (ع) فرموده اند: کشاورزی کنید و نهال بکارید، … به خدا سوگند، مردم کاری حلال تر و پاک تر از آن انجام نداده اند

مفعول مطلق در عربی ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ترجمه درس چهارم عربی دوازدهم تجربی ریاضی ۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ترجمه درس سوم عربی دوازدهم انسانی ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ جواب تمرین صفحه ۲۸ عربی دوازدهم تجربی ریاضی ۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ترجمه درس دوم عربی دوازدهم انسانی ۱۳۹۷/۰۸/۰۵ متن ترجمه عربی دوازدهم – درس سوم

By شرکت ناسار - تجارت با عراق

دکتر حبیب کشاورز عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان - گروه زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *